• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

JCE

Cartier
Fick i dagarna hem tre tester från Imaginary Authors. Bull's Blood, O, Unknown! och Memoirs Of A Trespasser


Testar faktist MOAT idag och den är väldigt trevlig. Krämig och rökig vanilj med en släng myrra. Intressant och fin doft.
Va roligt......de har ju ett rätt fint testkit som tydligen är slut för tillfället.

Falling into the sea kunde funka bra till sommaren:cool:
 

Plantan

Cartier
2-Faktor
Fick hem ett sample från Penhaligon’s i en order från Sprayparfumes. Gillade doften, men på flaskan står det inte vilken det är. Hade redan slängt kartongen, men jag har klurat ut att det måste vara portraits-series.
Blev lite intresserade av de andra dofterna i serien. Någon som vet vart man smidigt kan beställa samtliga samples på en gång?

0B9EA2B6-2BD4-4231-AE45-79DAA10B28F6.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Fick hem ett sample från Penhaligon’s i en order från Sprayparfumes. Gillade doften, men på flaskan står det inte vilken det är. Hade redan slängt kartongen, men jag har klurat ut att det måste vara portraits-series.
Blev lite intresserade av de andra dofterna i serien. Någon som vet vart man smidigt kan beställa samtliga samples på en gång?

0B9EA2B6-2BD4-4231-AE45-79DAA10B28F6.jpeg
Klurigt... Vitbalansen i din bild (hur grön är vätskan på riktigt?) kanske luras men det skulle kunna vara Roating Radcliff:
Eller The Impudent Cousin Matthew:

Doftaboch jämför med noterna så kan du nog hitta rätt.
 

Subby

Rolex
Fick hem ett sample från Penhaligon’s i en order från Sprayparfumes. Gillade doften, men på flaskan står det inte vilken det är. Hade redan slängt kartongen, men jag har klurat ut att det måste vara portraits-series.
Blev lite intresserade av de andra dofterna i serien. Någon som vet vart man smidigt kan beställa samtliga samples på en gång?

0B9EA2B6-2BD4-4231-AE45-79DAA10B28F6.jpeg
Ser nästan likadant ut som mitt sample av Tragedy of Lord George men kan såklart va nåt annat :D
 

Plantan

Cartier
2-Faktor
Klurigt... Vitbalansen i din bild (hur grön är vätskan på riktigt?) kanske luras men det skulle kunna vara Roating Radcliff:
Eller The Impudent Cousin Matthew:

Doftaboch jämför med noterna så kan du nog hitta rätt.
Den är rätt grön/grå, tycker färgerna stämmer rätt bra på min skärm i alla fall. Mest lik cousin matthew till den gröna tonen.
Något tips om alla samples i serien finns som ett kit?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Den är rätt grön/grå, tycker färgerna stämmer rätt bra på min skärm i alla fall. Mest lik cousin matthew till den gröna tonen.
Något tips om alla samples i serien finns som ett kit?
Tittade på min TTOLG flaska men tycker att den är brunare.
Tror inte det finns ett färdigt kit Men du kan ju kanske hitta nåt skoj på Spray Parfums 20% rea nu i helgen och sen speca att dina fem fria samples ska vara ur just Portraits serien?
 
Fick i dagarna hem tre tester från Imaginary Authors. Bull's Blood, O, Unknown! och Memoirs Of A Trespasser


Testar faktist MOAT idag och den är väldigt trevlig. Krämig och rökig vanilj med en släng myrra. Intressant och fin doft.
Också intresserad av märket, vill du bli av med dina samples när du testat klart får du gärna skicka ett PM! :)
 

Txistorra

Omega
DD
3E817EAC-4794-41F7-B071-AC921094BCA5.jpeg

Top notes: Bergamot, Sweet Orange, Pink Pepper, Jasmine Sambac, Cardamom

Heart notes: Rose de Mai, Himalayan Rose, Indian Rose, Hybrid Rose, Attar Gulab, Magnolia, Frangipani, Clove, Tonka Bean

Base notes: Indian Oud, Oud Roots Trat, Oud Purple co Chang (Feel-oud), Oud from Sri Lanka (Feel-oud), Birch Tar, Tolu Balsam, Vanilla, Deer Musk, Civet

Riktigt grym doft som passar perfekt en lugn lördag.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Vad tycker du om den, några reflektioner? 🙂
Jag tycker den är kalas, helt i min smak. En twist på barbershop temat, klassig, mjuk, ”varm”, trä. Tycker den förmedlar en skön känsla.
Tror den kanske uppskattas mer av de som minns fasta hemtelefoner med nummerskivor och vilken häftig grej det var när ZTV startade, dvs viss ”gubbvarning” utfärdad. Dock tycker jag inte riktigt att denna eller de andra dofterna i Portraits serien som jag provat är värda sitt listpris (2300-2600kr), rekommenderar att man slår till när det är rea nånstans (som tex när Penhaligons själva nyss hade vinter rea och 40-50% rabatt på stora delar av utbudet).
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag tycker den är kalas, helt i min smak. En twist på barbershop temat, klassig, mjuk, ”varm”, trä. Tycker den förmedlar en skön känsla.
Tror den kanske uppskattas mer av de som minns fasta hemtelefoner med nummerskivor och vilken häftig grej det var när ZTV startade, dvs viss ”gubbvarning” utfärdad. Dock tycker jag inte riktigt att denna eller de andra dofterna i Portraits serien som jag provat är värda sitt listpris (2300-2600kr), rekommenderar att man slår till när det är rea nånstans (som tex när Penhaligons själva nyss hade vinter rea och 40-50% rabatt på stora delar av utbudet).
Funderade på någon från serien nu när sprayparfums har 20%
 

Plantan

Cartier
2-Faktor
Jag tycker den är kalas, helt i min smak. En twist på barbershop temat, klassig, mjuk, ”varm”, trä. Tycker den förmedlar en skön känsla.
Tror den kanske uppskattas mer av de som minns fasta hemtelefoner med nummerskivor och vilken häftig grej det var när ZTV startade, dvs viss ”gubbvarning” utfärdad. Dock tycker jag inte riktigt att denna eller de andra dofterna i Portraits serien som jag provat är värda sitt listpris (2300-2600kr), rekommenderar att man slår till när det är rea nånstans (som tex när Penhaligons själva nyss hade vinter rea och 40-50% rabatt på stora delar av utbudet).
Tack för det utlåtandet! Låter som en doft som jag skulle uppskatta. Känner dock att priset gör att det inte är någon som jag spontanköper utan försöker få tag på några fler samples i serien först.
 
  • Like
Reactions: bvb

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD: Ganymede (från dekant)
AB6C56B4-D452-4A72-B27E-BE8AE00D8C62.jpeg
(bild lånad från nätet)
Detta är en rent förhäxande doft som jag rekommenderar starkt för de som vill kliva lite utanför de vanliga/traditionella ramarna. Döpt efter en av Jupiters månar och har en för min näsa ganska abstrakt och svårfångad karaktär men jag vet att jag gillar den mycket. Många verkar få någon form av lädernot av denna och ja kanske det, men isf mer en mjuk mocka skinn antydan än råa ”in your face”-läderdofter som TL, Ombre, Colonia Leather. Men mocka, viss fruktighet (krispigt grönt äpple, kommer från kombinationen av mandarin & viol?), träig och med en saltig fräschör (tänk en sval havsbris). Den håller bra. Initialt kan man lätt förledas att den är lite klen men när man lär känna den så inser man att den hänger kvar och fortsätter leverera bra mycket mer än vad man först trodde. Mycket flexibel, funkar nog bra året om och från casual till mer formellt. 100ml kostar 1700kr och finns tex hos Cow. Prova om ni får chansen!
 
Topp