• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

4A56E0E9-CE47-4CC9-8165-3A5DC0AA5AD7.jpeg

DD: Amouage - Reflection Man.
Mitt första test av den här omtalade rackaren! Jäkligt trevlig! Pudrig blommighet och fin fräschhet. Emellanåt möts jag dock av en pust som är identisk med hur min mormor luktar. En tantighet som absolut är trevlig på sitt sätt min inget som jag själv vill förknippas med. Kör min mormor RM? Har RM’s blommighet väldigt tantiga inslag? Är det min hud eller min näsa det är fel på? Känner någon igen det?
 

JCE

Cartier
DD: AdP - Fico di Amalfi

Sommarkänslor på flaska. Lättsam, härliga fikon, saftig och ska man klaga på något är den kanske lite väl söt men det ska vi inte. Levererar förvånansvärt bra performance med tanke på alla lätta noter och typen av doft.

A25FF614-F90F-4CB6-B3DD-33D396A5305F.jpeg
Ficon är fin och jag tycker den klarar även lite kyligare väder👌
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
4A56E0E9-CE47-4CC9-8165-3A5DC0AA5AD7.jpeg

DD: Amouage - Reflection Man.
Mitt första test av den här omtalade rackaren! Jäkligt trevlig! Pudrig blommighet och fin fräschhet. Emellanåt möts jag dock av en pust som är identisk med hur min mormor luktar. En tantighet som absolut är trevlig på sitt sätt min inget som jag själv vill förknippas med. Kör min mormor RM? Har RM’s blommighet väldigt tantiga inslag? Är det min hud eller min näsa det är fel på? Känner någon igen det?
Min salig mormor luktade aldrig RM iaf.
Trots dess sötma och blommighet tycker jag den lutar förvånansvärt maskulint men även om jag inte gjort samma association (tantigheten) själv så kan jag förstå den.
 
4A56E0E9-CE47-4CC9-8165-3A5DC0AA5AD7.jpeg

DD: Amouage - Reflection Man.
Mitt första test av den här omtalade rackaren! Jäkligt trevlig! Pudrig blommighet och fin fräschhet. Emellanåt möts jag dock av en pust som är identisk med hur min mormor luktar. En tantighet som absolut är trevlig på sitt sätt min inget som jag själv vill förknippas med. Kör min mormor RM? Har RM’s blommighet väldigt tantiga inslag? Är det min hud eller min näsa det är fel på? Känner någon igen det?
Känner helt igen detta. Många finner den mer unisex än något annat. Blommigheten tycker jag spelar en alldeles för stor roll i denna. Jag äger en flaska själv, men finner inte jättemånga tillfällen att bära den. Fanns en tid när i princip alla Amouage kostade runt 1200:- på parfym.klick.
 
Senast ändrad:
Min salig mormor luktade aldrig RM iaf.
Trots dess sötma och blommighet tycker jag den lutar förvånansvärt maskulint men även om jag inte gjort samma association (tantigheten) själv så kan jag förstå den.
Känner helt igen detta. Många finner den mer unisex än något annat. Blommigheten tycker jag spelar en alldeles för stor roll i denna. Jag äger en flaska själv, men finner inte jättemånga tillfällen att bära den. Fanns en tid när i princip alla Amouage kostade runt 1200:- på parfym.klick.
All right! Tack för input! Då är jag inte helt funktionsnedsatt i alla fall! Sätter jag näsan vid huden där jag applicerat den luktar det riktigt, riktigt bra men själva ”sillagen” känns väldigt tantig.

Kul ändå, hur det kan vara!
 

bleppo

Omega
2-Faktor

S.L

Vacheron
2-Faktor
Fick min idag, krävs nog några gånger innan/om jag vänjer mig.

Initialt är det inte kärlek.
Får flashbacks av de där bambupissoarerna bakom restaurangerna i På Sri Lanka. Där det finns enorma mängder ej miljömärkta doftpuckar.

obs. Fortfarande i öppningen av den.
Kanske utvecklas bra :)
Det är ingen lätt/blå crowdpleaser direkt. Jag gillar den men det är ingen ”dumb reach”, måste kännas rätt (väder/humör etc) innan jag väljer den.
Och performance är ju inte blyg direkt så klickar man inte så kan det bli en jobbig resa..
 
Senast ändrad:

Hitsville

Omega
2-Faktor
Fick min idag, krävs nog några gånger innan/om jag vänjer mig.

Initialt är det inte kärlek.
Får flashbacks av de där bambupissoarerna bakom restaurangerna i På Sri Lanka. Där det finns enorma mängder ej miljömärkta doftpuckar.

obs. Fortfarande i öppningen av den.
Kanske utvecklas bra :)

Den är sannerligen svårsmält. Har testat 3 gånger men det är något som är helt off med den för min näsa.. och jag brukar inte ha problem med svåra/starka eller speciella dofter.

Gör inte samma association utan den påminner en obehaglig överdos av en växt jag inte minns vad den heter.
 

Richard1987

Panerai
Testar Moustasche edp på armen...fuck så bra den är! Hur kan den vara så billig?

Visst finns det likheter mellan denna och Layton, denna är dock betydligt sötare och inte lika smooth. Mer typ syrligt äpple i denna, nästan så att det vattnas i munnen när man doftar på den. Kan även känna likhet med CH Men privé...men utan peppar. Nog mer lik CH Men än Layton...

Någon här handlade ifrån supershop.se, hur gick det? Verkar mest finnas till salu på skumma sidor..
 
  • Like
Reactions: S.L

Richard1987

Panerai
Måste in till kontoret nu och vad passar då bättre än RM? :)

Blommig oxh söt, inte alls tantig haha lutar maskulint även om den kan vara unisex. Vet inte varför jag tänker på sockervadd när jag känner doften av den 🤔

Regnar ute nu men tror it works magic när vårsolen gör entré
20210401_075651.jpg


Edit: Inte för att sockervadd är så jävla maskulint 😂
 
Senast ändrad:

Hitsville

Omega
2-Faktor
DD: Memo Paris - African Leather

Rastar storkatten idag. Realistiska kumminnoter, kardemumma och andra kryddor bildar en realistisk doftbild av kryddbazar. Lädret framträder först i drydownen men det är först på senare tid jag har börjat känna det.

0F413492-6664-4055-9364-227F0CF7382A.jpeg
 
Älskar denna Basenotes-tråd:

Thread: A Lounge Just For Us "Over-Sprayers" - 2021

"Today I'm wearing a total of 16 sprays of Tuscan Leather."
"20 sprays of Interlude Man 53."
"35 sprays of Aventus."
"18 spays of Bel Ami Vetiver"

😄
 
Senast ändrad:
Topp