• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bleppo

Omega
2-Faktor
Stort tack, kan ju alltid skylla på er om dem är dåliga, lol:heart: Paketöppning och recensioner kommer

yolo2.png
Om Starlight och Parisian inte faller herrn i smaken kan jag kanske lösa det 😂
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Dessa hänger ju redan löst känns det som 😂😂

Någon annan som har några roliga tips?
Vad kör ni annars till vardags?


yolo2.png
Om du inte testat Roja - Qatar ännu så är det dags! Även Sultanate of Oman och Black Tier om du är ett fan av hallon!

Sen har du Kingdom of Bahrain samt Kuwait som dessvärre är diskade men helt sanslöst bra, där den förstnämnda verkligen är annorlunda!
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Om du inte testat Roja - Qatar ännu så är det dags! Även Sultanate of Oman och Black Tier om du är ett fan av hallon!

Sen har du Kingdom of Bahrain samt Kuwait som dessvärre är diskade men helt sanslöst bra, där den förstnämnda verkligen är annorlunda!
Vidare på detta spår är min personliga favorit bland Rojas Ouder definitivt United Arab Emirates https://www.rojaparfums.com/collections/aouds/products/uae . En helt otrolig doft! @Sthlm-Nicklas
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor

G.Clooney

Cartier
Köpte Chergui för ett tag sedan och gillar den skarpt. Den där är ju förstås också på listan men har inte prövat den själv. Jag gillar Hdp 114 väldigt bra men vet inte hur lika/olika dom är. Kanske onödigt att ha båda?
Chergui ska jag definitivt prova (host:: blindköpa) nån gång! Har inte provat HdP 114 men en diplomatisk spekulation från min sida hade varit: "Dofterna är ej likalydande fast liknande, och väldigt starkt anknutna till varandra pga dofternas tillhörighet i samma genre". 😄
Med tanke på att du gillar 114 väldigt mycket, så kan det väl inte gå fel med en skvätt av Ambre Sultan?
Len, lite rökig, amber. Alldeles lagom mjuk.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Nu sitter man ändå här som en dåre och funderar på att trycka hem en Chypre Extraordinaire. 🤦Kommer dock i det läget splitta av 4 stycken 5 ml så tänker att jag gör en liten intressekoll för att se om någon här är sugen (innan jag kollar FB) innan jag eventuellt beställer.

Hojta i PM om intresse finns!
 
Nu sitter man ändå här som en dåre och funderar på att trycka hem en Chypre Extraordinaire. 🤦Kommer dock i det läget splitta av 4 stycken 5 ml så tänker att jag gör en liten intressekoll för att se om någon här är sugen (innan jag kollar FB) innan jag eventuellt beställer.

Hojta i PM om intresse finns!
Jag får hem utrustning av @S.L så om du lugnar dig lite så ordnar jag åt dig annars 😊
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Jag får hem utrustning av @S.L så om du lugnar dig lite så ordnar jag åt dig annars 😊
Jag tar tacksamt emot några droppar för att testa. 🙌

Tänkte mer i det jag skrev ovan informera att om jag beställer en helflaska så kan jag tänka mig att sälja några (högst fyra stycken) femmor. Tänker att det kanske finns ett gäng som vill ha en mindre mängd av doften och som inte vill köra helflaska. :)
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor

Vart köper man Baz? Googlade lite och blev lite fundersam på vad som är bäst?



 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Chergui ska jag definitivt prova (host:: blindköpa) nån gång! Har inte provat HdP 114 men en diplomatisk spekulation från min sida hade varit: "Dofterna är ej likalydande fast liknande, och väldigt starkt anknutna till varandra pga dofternas tillhörighet i samma genre". 😄
Med tanke på att du gillar 114 väldigt mycket, så kan det väl inte gå fel med en skvätt av Ambre Sultan?
Len, lite rökig, amber. Alldeles lagom mjuk.
Bra svar! Det ökade motivationen för Ambra Sultan ytterligare! Är sugen på att blindköpa majuscule eller la participe passe också. Chergui är för övrigt en suvverän blandning av honung, amber, tobak, hö o lite rökelse. Ganska safe som blindbuy om man gillar beskrivningen.
 
Topp