• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hitsville

Omega
2-Faktor
Man skulle kunna tro det men jag har faktiskt info från en trovärdig källa som säger att det inte är ännu en doft.

När dom såg försäljningssiffrorna för Roja Apex armbandet så var saken avgjord, även Xerjoff skulle tillverka och sälja armband. Men hur slår man Rojas? Jo, man gör sina band självlysande, därav "illuminate".

Här kommer en bild på några prototyper.
79C030CF-931A-467A-BB61-0F1056401FD2.jpeg

Tar fem i varje färg 🥳

C2D4882E-9B08-4DC4-9EEB-03A08BD866FE.jpeg
 

Richard1987

Panerai
Två sprays ifrån dekant av PDM Carlisle och är nu på kontoret. Hör två kollegor prata borta i köket (10 m bort) och tycker mig höra; "det doftar ända här borta, och han har varit en sväng på nedervåningen"

How strong is this? 😂 Man själv blir ju näsblind...

Dem sa "doftar" och inte "luktar" eller "stinker", så det är väl alltid nåt 😂
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den här är märklig. Jag har en del ros/oud.

Oud Palao - en av de bästa och en av mina favoriter. Lite skitig, lite tobak. Otroligt fin blandning.
Parisian Oud - Ros, oud lite jasmine och rökelse i fantastisk harmoni
Triad - en galet naturlig ros med en oud av (som min amatörnäsa kan bedöma) mycket hög kvalitet. Inte helt lättburen.
Sahraa - Ros, Patchouli, Saffran, grapefrukt. Den kanske mest avvikande av de jag har.
More than words - Bra oud, minimalt med skank men lite för mycket "fruity notes" som trycker något som satan. Huvudvärksskapande i höga doser. Riktigt mys i små små doser. Mer orientalisk än de andra IMHO.
Fakhama - Den mest orientaliska versionen jag har. Som Parisian oud på steroider + frukt. Inte nödvändigtvis sådär superhög kvalitet på oud. Men ball doftresa som faktiskt bara blir bättre över dagen.

Du ska få ett par droppar vid tillfälle av Fakhama. Kollar på Turath nu eftesom jag tycker Fakhama var så bra.

Sitter fortfarande i mötet, men alldeles för bra ventilation tyvärr.

Bra lista!

Har någon provat More Than Words Och Fars back to back? Är dom så lika som jag tror?
 

Hitsville

Omega
2-Faktor

Erik83

Cartier
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.

Boaocea the victorious - Monarch (inte alls frisk men otroligt bra)
Widian - London (väldigt väldigt snäll läder)
Spirit of Dubai - Meydan (samma spektra som Monarch men om möjligt ännu bättre).
Histoires de Parfums - 1740
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
More than words
8CC8292B-F48F-4FC6-B7E6-2EF8B0A7C64A.png


Fars
0B5FDA38-34DD-4A26-998F-72A70D1792B3.png


👀

Edit: ser att fragrantica missat Aetoxylon sympetalum i Fars. Det gör dem något mer lika.

Jo, jo. Men bägge är ju liksom träiga ambers. Av samma parfymör. …någonting som drar dem åt liknande håll finns där allt om näsan inte är helt knasig.

…tror att Fars leder på min lista trots allt.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.
Fan, glömde ju gentlemanna versionen av TL:
Samma tema men utfört på ett helt annat sätt.
 

otisred

Omega
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.
Utöver de som nämnts så är Cuir de Russie väldigt bra. Finns på Åhlens om du bor i Stockholm. Tror också @Tjabo har en till salu.

 

Nic

Rolex
2-Faktor
Denna låter lite intressant:
Någon i tråden med erfarenhet av andra dofter från Dusita?
Jag har testat igenom hennes tidigare dofter med undantag för Montri och Anamcara, som är ganska nya.
Även om inte alla har fallit mig i smaken tycker jag de har känts väldigt välgjorda och med vad som känns som högkvalitativa råvaror. Tror att andelen naturliga ingredienser är tämligen hög i hennes dofter.
Skulle säga att hennes starkaste kort är exotisk och krämig flora (tänk frangipani, champaca och ilang-ilang etc.), som hon gör ruskigt bra.
Det har inte blivit inköp av någon av dofterna ännu, men det finns helt klart flera jag skulle kunna tänka mig.
Oudh Infini ligger väl närmast till hands för min del antagligen, vilket är ett måste att testa om man gillar en bombastisk (fekal) oud och ros-kombo. Tyvärr är det den dyraste doften med, men med all rätt.
Andra dofter jag kan rekommendera att testa som är lite mer lättsmälta är Issara, Le Pavillon d'Or och Le Sillage Blanc.
Den senare tror jag du skulle kunna uppskatta. En grön, kryddig och lite läderig chypre.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.

Dyr

Billig

Den sistnämnda är ruskigt mycket pang för pengen.
 

Richard1987

Panerai
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.
Widian London? :)
 
Topp