• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Hitsville

Omega
2-Faktor
Ja, det där funderar jag också på ibland. Jag har delat upp det lite. Hyllor på kontoret med dofterna som används ofta på bilden. Badrumsskåpet med vanliga dofter som är mest budgetflaskor. Dubletter i ett skåp i hallen. Sommarparfym i spanien i ett skåp. Tänker väl mest på flaskorna som står framme på kontoret ska användas innan de blir dåliga av ljus och liknande. Men man vill ju se flaskorna och det ska vara lättåtkomliga. Hur gör ni andra?
20240111_153016.jpg

Snyggt!

Själv kör jag den enkla lösningen hylla i garderoben.


IMG_1280.jpeg
 

G.Clooney

Cartier
Blir många övertidstimmar på kontoret närmsta 132 åren ser det ut som om du ska lyckas använda det där :D
Det där ska vara avklarat innan 2025 annars är man bara en jäkla sissy-sprayer! 😁

Själv har jag majoriteten i det stora spegelskåpet i badrummet, uppradade med millimeterprecision. Det är ett trevligt bemötande när man kliver ut ur duschen och man öppnar portarna till doftparadiset. Tycker om att se vad man har och att inte behöva krångla ut dem bakom och framför varandra osv. Jävligt komfortabelt. Badrummet är ganska stort och där är en förhållandevis jämn lagom temperatur. Tror inte det är skadligt utan likt sprit endast är riskabelt vid stora temperaturväxlingar, inte bara några grader hit och dit under en kvart när tanten brassar på i duschen. Den eventuella kostnaden/risken tar jag alla dagar i veckan. Däremot tror jag direkt solljus är stendumt, precis som det mesta. Inte lyckat att ha någonting, överhuvudtaget, i direkt solljus - möbler som parfymer och allt däremellan. Indirekt solljus vet jag inte riktigt hur pass skadligt det är, men säkert inte direkt jätteallvarligt.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Finns det någon här som fått sus om Angels' Share går att få tag någonstans till ett snäppet bättre pris (pågående rea eller rabattkod)? :)
 

Lidas78

Omega
2-Faktor
Hej parfymtokar, plötsligt händer det. Äntligen kommer jag in i värmen... :)
Vill börja med att tacka för alla inlägg ni gör och den trevliga tonen som är i tråden! Har även varit i personlig kontakt med flera av er kring köp/sälj och dylikt och har bara gott att säga!!
Ska försöka bidra med egna inlägg framöver och inte bara suga åt mig av allt ni delar med er av.
Trevlig helg!
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Hej parfymtokar, plötsligt händer det. Äntligen kommer jag in i värmen... :)
Vill börja med att tacka för alla inlägg ni gör och den trevliga tonen som är i tråden! Har även varit i personlig kontakt med flera av er kring köp/sälj och dylikt och har bara gott att säga!!
Ska försöka bidra med egna inlägg framöver och inte bara suga åt mig av allt ni delar med er av.
Trevlig helg!
Kul! Det var på tiden :)
 

bleppo

Omega
2-Faktor
DD: Monarch
Ingen skräll att det är dagens doft.
Men ärligt talat, vad är det för skit till flaska.
Känns lite som att gå på E-types restaurang.

De keltiska inslagen de jobbar med i både varumärke och design är sådär i mitt tycke.
Men dofterna som man i slutändan vill åt är ju inte dåliga bara för att flaskan ser ut som ett högstadieprojekt.

IMG_0184.jpeg
 

G.Clooney

Cartier
Hej parfymtokar, plötsligt händer det. Äntligen kommer jag in i värmen... :)
Vill börja med att tacka för alla inlägg ni gör och den trevliga tonen som är i tråden! Har även varit i personlig kontakt med flera av er kring köp/sälj och dylikt och har bara gott att säga!!
Ska försöka bidra med egna inlägg framöver och inte bara suga åt mig av allt ni delar med er av.
Trevlig helg!
Det var ju på tiden! 😘
Välkommen in runt brasan!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
8040196D-C4B6-42FC-B307-1AAC0BA17599.jpeg

Ännu ett tack till @Tjabo för dagens doft, första generationens Guerlain Derby. Riktigt jäkla bra. Inte helt olik gårdagens val (Nina Ricci - Phileas) och andra associationer är Balenciaga Ho Hang och Hermes Equipage. Kommer definitivt att hålla span efter Derby under 2024. Noterar en Prissana doft under Derbys ”reminds me of’-lista, ”Nimitr”, är det månne någon här som testat Nimitr? @Spincini kanske?
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
DD:
8040196D-C4B6-42FC-B307-1AAC0BA17599.jpeg

Ännu ett tack till @Tjabo för dagens doft, första generationens Guerlain Derby. Riktigt jäkla bra. Inte helt olik gårdagens val (Nina Ricci - Phileas) och andra associationer är Balenciaga Ho Hang och Hermes Equipage. Kommer definitivt att hålla span efter Derby under 2024. Noterar en Prissana doft under Derbys ”reminds me of’-lista, ”Nimitr”, är det månne någon här som testat Nimitr? @Spincini kanske?
Har inte provat Nimitr.
Brukar be om tester på Prims dofter när jag beställer från Ecuation men har inte beställt något på ett tag tyvärr.
 
  • Like
Reactions: S.L

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD:
8040196D-C4B6-42FC-B307-1AAC0BA17599.jpeg

Ännu ett tack till @Tjabo för dagens doft, första generationens Guerlain Derby. Riktigt jäkla bra. Inte helt olik gårdagens val (Nina Ricci - Phileas) och andra associationer är Balenciaga Ho Hang och Hermes Equipage. Kommer definitivt att hålla span efter Derby under 2024. Noterar en Prissana doft under Derbys ”reminds me of’-lista, ”Nimitr”, är det månne någon här som testat Nimitr? @Spincini kanske?

Du som ska ha tack! Du som hittade Derby och släppte den till mig! Velat ha den jäkeln länge!
 
Tips på doft för en rookie som inte får kosta huggorm, dvs gärna inte mer än i varje fall 2k för en fullstor flaska. (Är väl som att be om ut&penn råd för klockor på KS) 😂 har grävt lite och tror jag skulle gilla något åt Chypre eller vad stilen kan heta. Hörde Roja beskriva de olika doftgrupper som finns och fastnade då för denna typ.

Vad är den allmänna uppfattningen om tex blue de Chanel?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
DD:
8040196D-C4B6-42FC-B307-1AAC0BA17599.jpeg

Ännu ett tack till @Tjabo för dagens doft, första generationens Guerlain Derby. Riktigt jäkla bra. Inte helt olik gårdagens val (Nina Ricci - Phileas) och andra associationer är Balenciaga Ho Hang och Hermes Equipage. Kommer definitivt att hålla span efter Derby under 2024. Noterar en Prissana doft under Derbys ”reminds me of’-lista, ”Nimitr”, är det månne någon här som testat Nimitr? @Spincini kanske?

Jag har en flaska Nimitr i samlingen. Nu var det väldigt länge sedan jag testade Derby, men jag kan förstå liknelsen av vad jag minns av den.
Nimitr känns helt klart som en vintage inspirerad chypre av den gamla skolan. Påminner en del om dofter som Antaeus och Kouros med.
Aldehyder och citrus i öppningen, kryddor och rökelse i hjärtat och läder, ekmossa och animalisk mysk i basen.
Det är inte min personliga favorit från Prin, men den är väldigt bra.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har en flaska Nimitr i samlingen. Nu var det väldigt länge sedan jag testade Derby, men jag kan förstå liknelsen av vad jag minns av den.
Nimitr känns helt klart som en vintage inspirerad chypre av den gamla skolan. Påminner en del om dofter som Antaeus och Kouros med.
Aldehyder och citrus i öppningen, kryddor och rökelse i hjärtat och läder, ekmossa och animalisk mysk i basen.
Det är inte min personliga favorit från Prin, men den är väldigt bra.

Om du pallar, kan inte du ge dig på att rate:a dina favorithus? Ingen här kan väl tillnärmelsevis lika mycket som du kring indies, all naturals osv?
 
@G.Clooney har hjälpt mig att få prova på en hel del av vad Rogue Perfumery har att erbjuda. Jag tror att jag är inne i en liten gubbperiod just nu. Det simpla, tvåliga, gubbiga, dubbelduschiga är rätt magiskt för tillfället så jag behöver nog en flaska av Mousse Illuminee, Tabac Vert och Bon Monsieur inom kort. Även Chypre-Siam och Fougere L’Aube står på listan sedan tidigare.
 
Topp