• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
D8C48B6D-A080-4B24-9B9E-FA8E1D49C46B.jpeg

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har ju en tendens att tappa det när jag hittar saker jag gillar. Inte helt olikt @Notorious Niklas (men fan vet om inte han är värre än jag) och @S.L - definitivt en dark horse i samma problematik.

Senast i raden är Angelos Olfactives. Jag skyller helt på @Nic . Kände nämligen inte till dem innan han berättade om dem i denna tråd.
Jag började med Irida. Och sen dess har jag råkat få hem Fougeriste, Angeliki, Tabac Libre, Apres Cologne, Fig de vertu, Dans Lascive, samt dagens doft -
Coeur Fleurissant


375x500.71955.jpg



Hittills inte testat något från Angelos som jag tycker är skit. Ett par av de jag har är inte kärlek men jag blir glad när jag bär alla av dem.
Så hur är denna då? Såg recensioner som beskriver den som en jätte-blast av ren animalisk tjära och läder. Jag har den på kontoret idag, så sådär särskilt tuff är den inte. Den är i samma härad som Dior Leather oud, fast bättre. Tycker ärligt talat Tuscan leather är mer "in your face" än denna. Den här är mer nedtonad om än lite mer "rough" i kanterna. Men det är ju Angelos överlag, delvis det jag gillar med hans kreationer.

Rökigt läder (som inte är för uppjackat) uppbackat av viol, ett visst mått ros och trä. Skulle kanske inte kalla den finstämt med inte heller så värst tokig. Maskulin men framförallt - väldoftande. Denna är på en klar andraplats från huset i min bok (efter Angeliki).
 
Vad är dina intryck?
Mycket doft att försöka greppa. Men spontant: rejält tryck i birchen som blir skitigt träig och läderaktig, ingen prominent oud på det sätt jag kanske hoppats på men helt klart där och ger en djup, mörk känsla. Florala element är där och väger upp och ger den en fin balans. Men den lever vid en första användning inte upp till den galna hype jag hört kring den!
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Mycket doft att försöka greppa. Men spontant: rejält tryck i birchen som blir skitigt träig och läderaktig, ingen prominent oud på det sätt jag kanske hoppats på men helt klart där och ger en djup, mörk känsla. Florala element är där och väger upp och ger den en fin balans. Men den lever vid en första användning inte upp till den galna hype jag hört kring den!
Stort tack :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Så lite så! Jag måste bli bättre på att faktiskt beskriva dofterna än att bara slänga upp bilder på dem 😁 Ska försöka ge mig på lite mer ingående recensioner av de senaste dofterna jag fått in, om det finns ett intresse i tråden för det förstås?

Givetvis! Jag är fan ingen expert heller. Men hellre än bra är min devis kring mina egna recensioner.
😁

Skulle va kul att höra lite kring dina sultan pasha!
 

errare

Cartier
2-Faktor
Givetvis! Jag är fan ingen expert heller. Men hellre än bra är min devis kring mina egna recensioner.
😁

Skulle va kul att höra lite kring dina sultan pasha!
Nu har du fel info, min vän! Pasha har jag faktiskt aldrig testat. Attarer är inte min grej riktigt men jag lär ge mig på hans grejer så småningom! Endast testat Civet de Nuit hittills och den var inte min grej!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu har du fel info, min vän! Pasha har jag faktiskt aldrig testat. Attarer är inte min grej riktigt men jag lär ge mig på hans grejer så småningom! Endast testat Civet de Nuit hittills och den var inte min grej!

Träffade honom precis faktiskt (på parfymmässan). Han ska släppa en doft med svenska Visiteur.

Vad var det jag blandar ihop pasha med? Du köpte nåt här för inte så länge sedan?
 
Träffade honom precis faktiskt (på parfymmässan). Han ska släppa en doft med svenska Visiteur.

Vad var det jag blandar ihop pasha med? Du köpte nåt här för inte så länge sedan?
Åh fan!! Kul! Har testat deras tre som finns på fraggan men var dessvärre inte imponerad.

Hmm… länge sedan jag köpte av någon här på KS. Tänker du på Elixir Attar kanske? Har två flaskor och två till på väg. Otroligt bra de två jag har!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Åh fan!! Kul! Har testat deras tre som finns på fraggan men var dessvärre inte imponerad.

Hmm… länge sedan jag köpte av någon här på KS. Tänker du på Elixir Attar kanske? Har två flaskor och två till på väg. Otroligt bra de två jag har!

Så var det ja! Elexir attar var det, inte sultan pasha attar! Alla dessa jävla oljebaserade saker låter ju likadana!

Elexir måste jag testa!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Liten recension från parfymmässan igår:

Jag hade inte sådär värst högt ställda förväntningar. Omdömena från den första var i bästa fall varierande. Mycket kloner och sånt.

Jag köpte ändock en ”VIP-biljett”. Om inte annat för att det är sossigt att inte göra det, eller hur @Sthlm-Nicklas ?

Det började med en parfym-provning (egentligen dofta på råmaterial). Det var kul! Man fick fyra blinda tester. Jag tog bara 2/4. (Jasmine och Ros var rätt enkelt). De två andra var peru-balsam (jävla gourmand-not, blä). Den sista var blodapelsin (jag trodde apelsin) 🍊

En sak som var rejält kul: Vi hamnade bredvid några dokusåpa-människor som tydligen var i ropet. (Kan ingenting om sånt).

Min fru var med och råkade anta att kvinnan var gravid (men hon hade redan fött) vilket skapade en minst sagt tryckt stämning. 😁

Hursomhelst, bland utställarna fanns Fab-lab (grymt bra variation av hus med sig!), Sniph (väldigt begränsat utbud, You.se, nån dansk agent för Goldfield and Banks (som även hade massor från Le Gallion) samt massa mindre spelare:

Maya Njie (förvånandsvärt bra grejer, köpte faktiskt en och har en till på inköpslistan)

Fischer/sund: isländskt hus med väldigt välgjorda dofter - hade de haft parfymer till salu hade jag köpt!

En kille som gjorde egna parfymoljor samt ett svenskt all natural-märke och som ska öppna butik i Uppsala. Tog inte namnet tyvärr.

Och en rad till.


Dessutom var det en föreläsning av det svenska märket Visiteur. Föreläsningen var väl inget att hänga i julgranen men man fick deras sample-set.

Kör Beach bizarre ida, en väldigt annorlunda sommardoft. Grön med bland annat cannabis och salt. Och jag gillar den som fan. Och då avskyr jag cannabis noten i parfym (och överallt annars). Mår illa av lukten.

Ska bli kul att testa de två andra.

Miljön var också bra, Blique by Nobis är ett väldigt snyggt hotell och maten var helt ok (ingick inte).

Tycker lätt vi ska köra ett KS-gäng nästa gång!

Den stora nackdelen med mässan var att det var galet mycket folk, så det blev svårt att testa i lugn och ro. Men för mig var det inte hela världen.

Så vad köpte jag?

1716711530554.jpeg



Väldigt finstämd läderdoft med fänkål (ja, det flyger faktiskt).

Och:

1716711598571.jpeg



Väldigt finstämd fransk sommar med massor av blommor! 🌸 🌷
 
Topp