• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
IMG_0176.JPG


Lite nya grejer. Två flaskor och några samples. Fastnade helt för Vanilla Flash från Andy Tauer efter ett tidigare sample och var tvungen att ha den, torr spritig vanilj och tobak, otrolig doft. Köpte även en flaska Vetyverio. Gillar Diptyques dofter väldigt mycket. De är välblandade med bra performance till ett bra pris. Vetyverio är en grym tolkning av vetyver som backas upp av musk vilket ger ett bra tryck i bakgrunden.

Diptyque, Vetyverio 100 ml
Tauerville, Vanilla Flash 30 ml

Tiziana Terenzi, Ecstasy
Tauer Perfumes, Lonestar Memories
Tauer Perfumes, L´air du désert Marocain
Parfum de Marly, Layton Exclusif
The Vagabond Prince, Enchanted Forest
Creed, Himalaya
Creed, Aventus
Creed, Royal Oud
Diptyque, Eau De Lierre
Diptyque, Eau Duelle
Diptyque, Eau Des Sens

Creed Aventus och Himalaya köpte jag till en kompis. Har själv aldrig riktigt fastnat för någon av Creeds dofter.
Vilken sida handlade du samplers från?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
IMG_0176.JPG


Lite nya grejer. Två flaskor och några samples. Fastnade helt för Vanilla Flash från Andy Tauer efter ett tidigare sample och var tvungen att ha den, torr spritig vanilj och tobak, otrolig doft. Köpte även en flaska Vetyverio. Gillar Diptyques dofter väldigt mycket. De är välblandade med bra performance till ett bra pris. Vetyverio är en grym tolkning av vetyver som backas upp av musk vilket ger ett bra tryck i bakgrunden.

Diptyque, Vetyverio 100 ml
Tauerville, Vanilla Flash 30 ml

Tiziana Terenzi, Ecstasy
Tauer Perfumes, Lonestar Memories
Tauer Perfumes, L´air du désert Marocain
Parfum de Marly, Layton Exclusif
The Vagabond Prince, Enchanted Forest
Creed, Himalaya
Creed, Aventus
Creed, Royal Oud
Diptyque, Eau De Lierre
Diptyque, Eau Duelle
Diptyque, Eau Des Sens

Creed Aventus och Himalaya köpte jag till en kompis. Har själv aldrig riktigt fastnat för någon av Creeds dofter.

Vart fick du samples från?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Köpte de flesta. Brukar även få ett par samples på köpet vid köp av parfym.

Hajjar, tänkte själv dra iväg en sample-beställning nu. Men nästa parfym är redan "satt". Det blir 1996 - Byredo.


Till alla:

Jag har märkt att jag gillar kraftigare parfymer i allmänhet och parfymhus som gör kraftigare parfymer i synnerhet. Exvis: Byredo och Le labo. Vilka fler finns som jag borde gå lös på?
 
Hajjar, tänkte själv dra iväg en sample-beställning nu. Men nästa parfym är redan "satt". Det blir 1996 - Byredo.


Till alla:

Jag har märkt att jag gillar kraftigare parfymer i allmänhet och parfymhus som gör kraftigare parfymer i synnerhet. Exvis: Byredo och Le labo. Vilka fler finns som jag borde gå lös på?

Kolla in Amouage. Exempelvis Reflection, Interlude och Sunshine.
 
Hajjar, tänkte själv dra iväg en sample-beställning nu. Men nästa parfym är redan "satt". Det blir 1996 - Byredo.


Till alla:

Jag har märkt att jag gillar kraftigare parfymer i allmänhet och parfymhus som gör kraftigare parfymer i synnerhet. Exvis: Byredo och Le labo. Vilka fler finns som jag borde gå lös på?
Tom Ford är tunga som satan, börjar nästan tycka att de flesta jag har är för tunga för mig själv personligen.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det som är så segt, de finns ju bara på vissa få utvalda butiker. (Nitty gritty, NK (sthlm & GBG), JUS (Sthlm) Artilleriet (GBG)
https://www.storaskuggan.com/pages/stockists
Har dom ingen egen butik?

Edit: Jo, verkar som det.

STORA SKUGGAN

Östgötagatan 18
116 25 Stockholm
Sweden

STORE OPEN
WED–FRI 12–18
SATURDAY 12–16

[email protected]


Tack för tipsen igen grabbar, jag åkte förbi deras egna butik igår å fick med mig två samplers, dels den du har Thomas och sedan deras Moonmilk. Sjukt trevlig snubbe som tog emot och nu skall jag utvärdera dessa två.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tack för tipsen igen grabbar, jag åkte förbi deras egna butik igår å fick med mig två samplers, dels den du har Thomas och sedan deras Moonmilk. Sjukt trevlig snubbe som tog emot och nu skall jag utvärdera dessa två.

Va kul!
Säg till om du fastnar för "min" och har nåt kul du vill byta med! :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Är en OPG. Kör bara denna. Stoor (och fläskdyr) flarra som jag hoppas räcker länge.
Hade den "vanliga" storleken tidigare. Den här är lite svagare i doftstyrka. Passar fint.

nd.25295.jpg
har testat denna, gillar den. Lite Old School Gentleman och Dr Harris Windsor 2.0 över det hela...
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Silphium å Moonmilk valde jag, den tredje föll mig inte i smaken.

Testat båda varsin gång och hittills leder Moonmilk men skulle behöva utvärdera efter ett par dagars användande av respektive.
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Narciso Rodriguez "For Him" eller "For Him Bleu Noir"?

Köpte "For her" till min fru efter att ha stött på doften i det fria (Första och enda gången jag gått fram till en vilt främmande person och frågat vilken parfym hon bar) och undrar om herrvarianten är lika lyckad.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Narciso Rodriguez "For Him" eller "For Him Bleu Noir"?

Köpte "For her" till min fru efter att ha stött på doften i det fria (Första och enda gången jag gått fram till en vilt främmande person och frågat vilken parfym hon bar) och undrar om herrvarianten är lika lyckad.
Jag har tidigare haft en flaska For Him. Väldigt bra doft men även ganska säregen så inget jag skulle rekommendera som ett blindköp. Doftar lite som våt asfalt.
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Sitter just nu och utvärderar Tom Ford "Oud Wood" efter ett besök på Kicks för att se hur länge den presterar på min hud.
Gillar den starkt så långt! Inte "bara oud" heller.
(ADP hade en Oud som var överväldigande enkelriktad och det gillade jag inte.)

Någon mer uppenbar höst/vinterdoft i denna klassen jag bör undersöka? Behöver inte alls vara Oud men det ska helt klart vara av det "dovare"/träigare slaget.
 
Senast ändrad:

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Jag tycker nog den fått oförtjänt dåligt omdöme avseende performance. Eller är det baserat på någon obskyr formel sett till "kvadratsillage/€"?
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Jag tycker den är lite svag, speciellt för att vara en Tom Ford, som nästan har lite av ett signum att göra riktigt kraftfulla dofter. För min del kunde OW gärna ha varit starkare.
Säger inte emot på det sistnämnda men tyckte ändå den var bättre än befarat. Vad säger du om mina övriga funderingar kring tyngre höst- och vinterdofter?
 
Topp