• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Richard1987

Panerai
Fick hem denna idag, tack @livinl0ud :D

Kanondoft :D Påminner mkt om Bleu de chanel parfum eller är jag ute och cyklar?

Jävligt nöjd helt enkelt, och för 300 spänn dessutom. What a steal!
20201208_185735.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu har jag tappat det på ett nytt hus- Bortnikoff. Allt är @Nic 's fel. :cigar:
Följande har jag påväg in:

Oud Maximus
Vetiver Nocturne
Symphonie de Neroli
Oud Monarch (attar)

Och dessutom ett sample set med:

Amber Cologne
Musk Cologne
Musk Kabib
Oud Monarch (Parfym).

Så jävla taggad!
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Nu har jag tappat det på ett nytt hus- Bortnikoff. Allt är @Nic 's fel. :cigar:
Följande har jag påväg in:

Oud Maximus
Vetiver Nocturne
Symphonie de Neroli
Oud Monarch (attar)

Och dessutom ett sample set med:

Amber Cologne
Musk Cologne
Musk Kabib
Oud Monarch (Parfym).

Så jävla taggad!
Du har fått upp farten rejält ser jag ;)
Fick faktiskt ett paket från Bortnikoff idag som jag väntat drygt en månad på. En flaska Musk Khabib och ett sample set med senaste kollektionen.
 

Subby

Rolex
Efter 4 veckor har jag känt en doft för första gången idag. Sprayade lite Room 1015 Cherry Punk, fick bara en rökig körsbärsdoft i cirka 2 minuter innan luktsinnet gav sig av igen. Det är iaf ett bra tecken!! :)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Nu har jag tappat det på ett nytt hus- Bortnikoff. Allt är @Nic 's fel. :cigar:
Följande har jag påväg in:

Oud Maximus
Vetiver Nocturne
Symphonie de Neroli
Oud Monarch (attar)

Och dessutom ett sample set med:

Amber Cologne
Musk Cologne
Musk Kabib
Oud Monarch (Parfym).

Så jävla taggad!
All in alltså, härligt! Jag funderar över vad man ska prova härnäst. Bortnikoff är generellt åt det orientaliska hållet?
 

bvb

Cartier
2-Faktor
DD- Brutus även idag. En Patchouli-tung doft. Lite åt det jordiga hållet med lite lite drag av citrus. Inget djup i denna utan den håller sig linjär. Safe och enkel för att vara Gualtieri.
 

Bilagor

  • 1E49CA71-0162-4A1B-AB07-F6A74980E995.jpeg
    1E49CA71-0162-4A1B-AB07-F6A74980E995.jpeg
    334.9 KB · Visningar: 4

Tjabo

Rolex
2-Faktor
All in alltså, härligt! Jag funderar över vad man ska prova härnäst. Bortnikoff är generellt åt det orientaliska hållet?

Jag är helt fel person att svara då jag bara testat två parfymer. @Nic har 11 tror jag (?).
Men av det jag testat så är det något annat än vanliga parfymer. Jag använder dem knappt utomhus (även om jag kan) för att det känns som slöseri. Varje kväll drar jag på mig dem och sniffar på min arm. Min fru trodde tidigare att jag var galen. Nu är hon helt säker. :-D
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag är helt fel person att svara då jag bara testat två parfymer. @Nic har 11 tror jag (?).
Men av det jag testat så är det något annat än vanliga parfymer. Jag använder dem knappt utomhus (även om jag kan) för att det känns som slöseri. Varje kväll drar jag på mig dem och sniffar på min arm. Min fru trodde tidigare att jag var galen. Nu är hon helt säker. :-D
Haha gillar att du har koll på att Nic har 11 stycken!
 
  • Like
Reactions: bvb

bleppo

Omega
2-Faktor
Testar Orto Parisi - Terroni idag... Den känns som den kommer landa här framöver, gillar den skarpt.
Har även testat Black Afgano som inte heller var dum, de jämförs ju en del även om jag kanske inte tycker de är superlika.
Båda var bra men Terroni känns som ett kommande köp just nu i alla fall.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Testar Orto Parisi - Terroni idag... Den känns som den kommer landa här framöver, gillar den skarpt.
Har även testat Black Afgano som inte heller var dum, de jämförs ju en del även om jag kanske inte tycker de är superlika.
Båda var bra men Terroni känns som ett kommande köp just nu i alla fall.

Har blivit nyfiken på Terroni också. Har den monsterperformance som alla verkar tycka?
 

otisred

Omega
Testar Orto Parisi - Terroni idag... Den känns som den kommer landa här framöver, gillar den skarpt.
Har även testat Black Afgano som inte heller var dum, de jämförs ju en del även om jag kanske inte tycker de är superlika.
Båda var bra men Terroni känns som ett kommande köp just nu i alla fall.
Båda två galna dofter.

Gillar nog Terroni lite mer av de två. Fick en dekant av den av @Machiavelli för 1-2 månader sedan och häromveckan så tappade jag den i hallen och det var 4 ml Terroni över hela hallen. Fy fan vad det luktade. Skrubbade som fan men det gick inte bort. Åkte sedan bort för att hälsa på mina föräldrar dagen efter och kom hem efter 4-5 dagar och innan jag ens hann öppna ytterdörren kände jag lukten av parfymen ute i trappen! Men det luktade gott... :)

Terroni är lite som en blandning av Black Afgano och Interlude Man för mig. Men av de tre så skulle jag nog välja Interlude Man. Nu var det längesen jag luktade på den men har funderat på den ett tag.

Edit - Terroni har monster performance för mig. En spray fyllde hela min lägenhet. Galen.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Båda två galna dofter.

Gillar nog Terroni lite mer av de två. Fick en dekant av den av @Machiavelli för 1-2 månader sedan och häromveckan så tappade jag den i hallen och det var 4 ml Terroni över hela hallen. Fy fan vad det luktade. Skrubbade som fan men det gick inte bort. Åkte sedan bort för att hälsa på mina föräldrar dagen efter och kom hem efter 4-5 dagar och innan jag ens hann öppna ytterdörren kände jag lukten av parfymen ute i trappen! Men det luktade gott... :)

Terroni är lite som en blandning av Black Afgano och Interlude Man för mig. Men av de tre så skulle jag nog välja Interlude Man. Nu var det längesen jag luktade på den men har funderat på den ett tag.
Håller också Terroni som favorit av den och BA men har tyvärr inte hunnit med att testa Interlude Man så det kanske man måste göra först :)
 

otisred

Omega
Håller också Terroni som favorit av den och BA men har tyvärr inte hunnit med att testa Interlude Man så det kanske man måste göra först :)

Interlude Man kändes lite mer välgjord medan Terroni och BA lite mer smutsiga. Av den anledningen skulle jag inte vilja bära Terroni eller BA, det blir för mycket för mig. Men Interlude Man skulle jag nog vilja bära. Jag testade den för första gången i Paris i början på året... och varje gång det flög upp en bris från handryggen tänkte 'nä men Gud vad är det här?' Den kändes riktigt bra då. :)

Men sampla först!
 

otisred

Omega
Nu när Amouage är på tråden... har velat testa Jubilation XXV länge. Om någon har en dekant med några ml att byta mot något annat så är jag intresserad. :) Skriv pm isåfall.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Interlude Man kändes lite mer välgjord medan Terroni och BA lite mer smutsiga. Av den anledningen skulle jag inte vilja bära Terroni eller BA, det blir för mycket för mig. Men Interlude Man skulle jag nog vilja bära. Jag testade den för första gången i Paris i början på året... och varje gång det flög upp en bris från handryggen tänkte 'nä men Gud vad är det här?' Den kändes riktigt bra då. :)

Men sampla först!
Tycker faktiskt att Terroni är rätt lättburen och känns inte så svårburen som BA och jag är otroligt dålig på att sampla :D
 
Båda två galna dofter.

Gillar nog Terroni lite mer av de två. Fick en dekant av den av @Machiavelli för 1-2 månader sedan och häromveckan så tappade jag den i hallen och det var 4 ml Terroni över hela hallen. Fy fan vad det luktade. Skrubbade som fan men det gick inte bort. Åkte sedan bort för att hälsa på mina föräldrar dagen efter och kom hem efter 4-5 dagar och innan jag ens hann öppna ytterdörren kände jag lukten av parfymen ute i trappen! Men det luktade gott... :)

Terroni är lite som en blandning av Black Afgano och Interlude Man för mig. Men av de tre så skulle jag nog välja Interlude Man. Nu var det längesen jag luktade på den men har funderat på den ett tag.

Edit - Terroni har monster performance för mig. En spray fyllde hela min lägenhet. Galen.
Oj, om de är en parfym man inte vill tappa i marken är de nog terroni :woot: men man får se de från den ljusa sidan, de kunde ha vart en helflaska du tappade!
 
Har två Terre D’Hermés jag inte använder. Köpta av känd forumprofil, endast testade av honom och endast testade av mig. Den ena är Terre D’Hermés Eau de Parfum och den andra är Terre D’Hermés Eau Intense Vétiver. Båda är 50ml. Intresserad skickar meddelande :)
Ingen intresserad? Perfekt julklapp. 500kr st eller båda för 900 :) Den ena har förpackningen kvar.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Tips på parfym för någon som länge kört Aventus från Creed? Tycker den stuckit iväg lite väl mycket i pris nu. Gillar även Versace Blue Jeans av någon anledning, trots att den är väldigt speciell (söt/feminin i brist på bättre ord).
Beror ju lite på om du vill ha en köon av aventus för att köpa ngt som påminner om Aventus typ, Montblanc Explorer eller Armaf Club de Nuit intense eller om du vill ha en doft som går sin egen väg...

Har du några specifika doftnoter du gillar generellt sett?

Kan lista några designerparfymer som jag tycker är bra om det är priset framförallt som stör med Aventus... (hade iofs kikat på noseparis.com först om du verkligen gillar Aventus - väldigt bra pris)

Versace - Dylan Blue
D&G - TheOne
Hugo Boss - Bottled oud
Tom Ford - Noir Extreme
Chanel - Bleu de Chanel
Chanel - Allure Homme
Prada - L’homme
Viktor&Rolf - Spicebomb Extreme
Armani - Code Absolu

De ovan är några av de designers som jag använder flitigt.
 
Senast ändrad:

-SC-

Omega
Var inne och tittade på Gents lite och såg att dom hade lite nya dofter, och märkte då en kul grej med prissättningen.

Man kan antingen köpa denna 50ml för 6629kr, eller så kan man välja att köpa 25st 2ml samples för 119kr och då få 50ml av samma parfym fast för 2975kr istället.

Man sparar alltså 3654kr, men visst, man får inte den riktiga flaskan.

Full size: https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-no1-feminine-edition

Sample: https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-no1-feminine-sample
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Var inne och tittade på Gents lite och såg att dom hade lite nya dofter, och märkte då en kul grej med prissättningen.

Man kan antingen köpa denna 50ml för 6629kr, eller så kan man välja att köpa 25st 2ml samples för 119kr och då få 50ml av samma parfym fast för 2975kr istället.

Man sparar alltså 3654kr, men visst, man får inte den riktiga flaskan.

Full size: https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-no1-feminine-edition

Sample: https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-no1-feminine-sample
Vad förvånade de skulle bli om det ramlar in en beställning på 400 samples nu 😂
 

Richard1987

Panerai
Var inne och tittade på Gents lite och såg att dom hade lite nya dofter, och märkte då en kul grej med prissättningen.

Man kan antingen köpa denna 50ml för 6629kr, eller så kan man välja att köpa 25st 2ml samples för 119kr och då få 50ml av samma parfym fast för 2975kr istället.

Man sparar alltså 3654kr, men visst, man får inte den riktiga flaskan.

Full size: https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-no1-feminine-edition

Sample: https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-no1-feminine-sample
Tänkt samma tanke om gratissamples med 29 kr frakt. Då blir ex Widian 50 ml 750 kr istället för 2500 kr haha

Men läs villkoren på hemsidan, räknas nog in som missbrik/oetiskt och riskerar att bli blockad 😂
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp