• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

johpe

Panerai
2-Faktor
Älskar Rom. Är där typ en gång om året.

Jag skrev ett litet reportage om en butik här i tråden: http://www.hbroma.com/

Riktigt bra. Runt hörnet har du också Cherry profumeria. En till bra butik (om än liten).

Sen skulle jag rekommendera en sväng mot vatikanen och besöka:


Roms lätt bästa carbonara och cacio e pepe. Vägg i vägg har du ett lokalt parfymhus också.

Sen har du såklart campomarzio (har bla Roja) och Profumum romas flagship store.

Check på båda! :)

1000011973.jpg

Grymma, naturliga parfymer och väldigt trevlig personal.

1000011668.jpg

Riktigt bra pasta som du sa, och en skön man som äger/driver restaurangen.
 

otisred

Omega
Vad har ni för erfarenheter att skicka parfym utomlands (inom EU)? Behöver skicka min Tom Ford 250ml och det känns som det kan bli knepigt... eller?
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter att skicka parfym utomlands (inom EU)? Behöver skicka min Tom Ford 250ml och det känns som det kan bli knepigt... eller?
Skickat en hel del till ffa Tyskland och det har alltid gått problemfritt. Har fått ett paket till Frankrike i retur pga det var parfym i, antar att det berodde på att det sorterades som flygfrakt istf landtransport (tror att allt från min del av DK går på land till DE). Lämnade bara in det direkt igen och andra gången gick det bra. Skickar allt genom vanlig post (Postnord).

Till skillnad från i Sverige så behöver man aldrig fylla i någon innehållsdeklaration här?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

otisred

Omega
Skickat en hel del till ffa Tyskland och det har alltid gått problemfritt. Har fått ett paket till Frankrike i retur pga det var parfym i, antar att det berodde på att det sorterades som flygfrakt istf landtransport (tror att allt från min del av DK går på land till DE). Lämnade bara in det direkt igen och andra gången gick det bra. Skickar allt genom vanlig post (Postnord).

Till skillnad från i Sverige så behöver man aldrig fylla i någon innehållsdeklaration här?
Tack för ditt svar! :) det blev rek utrikes, förhoppningsvis ska det nog gå bra!
 
  • Like
Reactions: S.L
Topp