• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderarmband Omega PO

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Tjena,

Har sett att det går att köpa läderband från omega med "ändlänkar" i. Alltså delen närmast klockan är hård som en ändlänk för att passa formen på klockan.
Skulle dock vilja ha något roligare än vad de erbjuder. Någon som vet om det finns någon tredjepart som erbjuder liknande band. Har letat på den här hemsidan google, men inte riktigt hittat något.

Tror att det skulle se ruskigt snyggt ut på min PO. :cool:
 

Ricrob

Patek
Det är inte ett läder du söker, utan Omegas gummi "cautchuc' (eller ngt, inte helt nykter) som är svart gummi och har orange söm. Magiskt! Kolla nedan på min nu sålda PO XL, så ska det se ut! Väntar samtal ang Plopp-gummi under morgondagen, så jag kan kolla pris/lev på ett sådant också.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    454 KB · Visningar: 914
  • image.jpg
    image.jpg
    424.7 KB · Visningar: 1,054

BME

Cartier
Ricrob skrev:
Det är inte ett läder du söker, utan Omegas gummi "cautchuc' (eller ngt, inte helt nykter) som är svart gummi och har orange söm. Magiskt!

Håller med Ricrob! Kikade på den när han fortfarande hade den i sin ägo vid överlämnandet av LLDn och det är en grym kombination. Gillar länkar i regel men jag tror nog det bandet spöar en länk just på denna klocka!
Lämnade ett habegär och hade jag inte precis lassat in alla pengar i en handpenning fanns det risk för att Ricrobs gamla PO suttit på min arm i dagsläget! :D
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Ser onekligen läckert ut. Vore intressant att veta kostnad på dessa.
Dock säljer väl omega liknande band fast i läder till andra klockor?

Hirsch verkar slutat med sin serie Leonardo och de åyerförsäljaren som hat kvar några band har inget kul...
 

Ricrob

Patek
jnordb skrev:
Ser onekligen läckert ut. Vore intressant att veta kostnad på dessa.
Dock säljer väl omega liknande band fast i läder till andra klockor?

Hirsch verkar slutat med sin serie Leonardo och de åyerförsäljaren som hat kvar några band har inget kul...

Här har du ett exempel på läder/croco som är "boettformat" som jag såg på Rob E igår. Skulle va kul att veta vad det kostar med tillhörande viklås i guld!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    131.4 KB · Visningar: 676
Topp