Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Läderarmband typ hodinkee?

Diskussion i 'Diskussion' startad av nissehult, 4 augusti 2014.

1. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Jag har precis beställt en Seiko SARB017 och tänkte sätta den på ett annat armband. Jag letar efter stilen som är lite mer "rugged" läder utan söm i kanterna, förutom vid bandhornen. Jag har letat runt på sajter utan att riktigt hitta det jag letar efter. Hodinkee har vad jag letar efter men de är lite för dyra för min kommande klocka... Har ni några tips andra tips?

Här är Hodinkees variant...
    Straps_058_large.jpg

2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Alla våra läderslöjdare här på forumet kan hjälpa dig!

Fido1, andheg och nissehult gillar detta.
  3. Bawkins

Bawkins Stadsbo

nissehult gillar detta.
  4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Kolla med Cheepo

Fido1, andheg och nissehult gillar detta.
  5. cab

cab Friends of KS

Rekas, riktigt bra grejor men typ samma priser som hodinkee tyvärr.

6. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Och för den oinvigde, några exempel på alla dessa läderslöjdare skulle vara: ... ? Men detta kanske mer är en fråga för hemslöjds-avdelningen på KS - ett ställe jag sällan har kikat in på.

7. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Yepp, snygga. Men som sagts ovan, lite åt det dyra hållet. Kanske är det bara jag som inte har vant mig vid tanken, men ett armband som kostar en tredjedel av klockans värde känns lite overkill.

8. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
  9. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Ah, där var ju ett tips... Kanske skall man läsa igenom hela tråden innan man börjar svara :)

Kejsaren gillar detta.
  10. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Cheepo som sagt, AW straps, MJ leather är några till :)

nissehult och andheg gillar detta.
  11. skallagrimson

skallagrimson Borgare

12. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Igår kom det ett brev från cheepo63 (tack så mycket mannen)... Idag kom det ett paket från Higuchi Inc... Tillsammans blev det så här:
    resized-DSC07799.JPG

resized-DSC07802.JPG

Av bara farten så blev det beställt ett nytt band till min Speedy från en annan läder-nörd. Bilder på detta kommer kanske i annan tråd.

Tack för tipsen.

Spincini, Gummo, Scaramanga och 2 andra gillar detta.
  13. ondmagi

ondmagi Torpare

Snyggt! Också varit sugen på en SARB017 men tvekar pga att länken inte längre verkar tillverkas.

14. nissehult
    Trådstartare

nissehult Friends of KS

Jo, jag tänkte samma sak först. Men sen tänkte jag "äsch, va fan, jag löser det problemet när klockan är på armen."

Det finns möjliga alternativ, skall se om jag slår till. Säg till om du löser det.
    http://www.thewatchsite.com/21-japanese-watch-discussion-forum/72145-metal-bracelet-sarb017.html
    http://forum.tz-uk.com/showthread.php?305081-Seiko-SARB017-Alpinist-bracelet-options

Mårtenssons ur Brookfield