• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Längd på stållänk

subgoal

Breitling
Hej kompisar,

Begriper givetvis att det uppenbara svaret på frågan är efter personligt tycke och smak, men finns det någon slags kutym för hur lång en stållänk ska vara?

Alla tankar och resonemang välkomnas.

Tack på förhand,

Mvh,

Alex
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Så den passar din handled. Sen brukar man säga att man vill få plats med ett finger mellan länk och handled.
Eller förstår jag inte vad du frågar efter?
 

subgoal

Breitling
Helt korrekt uppfattat, slits lite mellan huruvida jag vill ha den rasslande lös så att den kan snurra eller inte. Flyttar lite på mikrojusteringen från dag till annan. 😌

Är väl lite för att det är sommar och varmt som gör att det blir lite extra knixigt i kombination med ny klocka.
 

subgoal

Breitling
En annan tanke som slog mig nu är om man kan få en ny länk att se mer vintage ut, om man bara ska byta, eller bara låta tiden gå.

Måtten är 19 mm på min klocka idag så är medveten om att jag har lite mindre att valmöjligheter.
 

Psykel

Patek
En annan tanke som slog mig nu är om man kan få en ny länk att se mer vintage ut, om man bara ska byta, eller bara låta tiden gå.

Måtten är 19 mm på min klocka idag så är medveten om att jag har lite mindre att valmöjligheter.
Låt den slitas med klockan. Ny fräsch klocka med sliten länk ser lite knasigt ut.
 
Topp