Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Länk till tidiga SM300

Diskussion i 'Vintage' startad av easy rider, 5 februari 2015.

1. easy rider
    Trådstartare

easy rider Dead Man Walking

Jag är sugen på en länk till min SM 300, ref 14755. Jag har försökt att läsa på lite kring länkar och har inte blivit mycket klokare.
    Skulle en 1175 länk passa? Vad jag förstått så gjordes de till Speedmastern, men kan den passa en Seamaster?
    Hur är det med ändlänkar?

2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Vad jag sett så ska 1171 länken funka . Med rätt ändlänkar :) Hur ser 1175 länken ut ?

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Har också funderat fram och tillbaka på detta. Har sett BOR på dem med vilket var rätt koolt. Bara ändlänkarna är tillräckligt stora så kan man ju fina till dem om det behövs. Kommer nog fixa hem någon sorts Omegalänk trots att jag tyckte mer om Omegan på band.

4. easy rider
    Trådstartare

http://gripenbro.se/artiklar/parts/omega.html

Hur lätta/svåra är 1171 att hitta?

Jo, ändlänkarna känns väl inte som något problem direkt, är väl lite som med Rolex gamla varianter, efter lite massage passar de flesta.
    Gillar den helt klart på band, men alltid kul med länk och jag tycker den är rätt ball på det också.

9417907562_b7a24a9686_b.jpg

aleks, wayne, Fabian och 4 andra gillar detta.
  5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm

Jag kör men 1171 på min -66, men den har ju en annan boett än din.
    Jag tog den länk jag har/hade till speedmastern, var tvungen att fila ner ändbitarna en aning på bredden för att få in dem mellan bandhornen.

Du kan låna min länk vid tillfälle om du vill testa, men vore det inte roligare med en 1039 eller rent av en 1505-länk?

Edit: det var kanske 7912-länken som satt på din Seamaster och inte 1505...

easy rider gillar detta.
  6. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    easy rider och Grafton gillar detta.
  7. Rholm

Rholm Friends of KS

Har kollar efter ditt tips senast angående länk, 7912 växer inte på träd direkt har jag märkt. Ofrei hade inga heller…tyvärr.

Mvh

8. denjohan

denjohan Friends of KS

Fanns ett på eBay för €2500. Som hittat.

eriksson850, Gummo och Rholm gillar detta.
  9. Empa

Empa Friends of KS

Nej, skippa 1171, tycker länkbiten närmast ändlänken blir för bred då 1171 är för 20mm. Kan du tänka dig en modernare länk så kolla på 1125 med 617 ändlänkar de är gjorda för 19mm mellan bandhornen.

easy rider gillar detta.
  10. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    easy rider gillar detta.
  11. Rholm

Rholm Friends of KS

Patrik J gillar detta.
  12. denjohan

denjohan Friends of KS

Eller så skiter du i länk och skaffar ett bra mesh i stället.

13. easy rider
    Trådstartare

Tack för all input. Blir till att sätta sig in i länkarna, verkar ju mer djungel än Rolex.

14. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jag hade en 1067 back in the day som såg bra ut på en 19mm straight-lug Speedy, såg ut som en 1039 fast smalare tror jag, har dålig koll på SM reffarna, men denna kanske kan va till nån hjälp?

easy rider gillar detta.
  15. _jonte

_jonte Friends of KS

Gick ju en 1035 på kaplans igår. Synd du var en dag för sen nu.. :(