• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Moorflax

Patek
2-Faktor
Cool! Ja, det är tanken. Är utan startplats men det verkar i nuläget som jag kan ta en polares plats då hans knä strular. Det blir isf mitt första. Vad har du för stats från tidigare år?
Brukar väl springa runt timmen ca. Men det är helt ointressant med tiden. Man springer och garvar åt eländet och hjälper folk som har fastnat i nåt lerhål osv.
'skit'skoj!
 

Ricrob

Patek
Brukar väl springa runt timmen ca. Men det är helt ointressant med tiden. Man springer och garvar åt eländet och hjälper folk som har fastnat i nåt lerhål osv.
'skit'skoj!
Hur tränar du/man bäst inför uppgiften? Sprang milen några ggr tills jag kom under 50 (49,34) och efter det har jag gått över till kortare distanser och högre tempo + backintervaller. Tänker att återhämtningen måste vara a&o i den typen av lopp..?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hur tränar du/man bäst inför uppgiften? Sprang milen några ggr tills jag kom under 50 (49,34) och efter det har jag gått över till kortare distanser och högre tempo + backintervaller. Tänker att återhämtningen måste vara a&o i den typen av lopp..?
Ska man gå in seriöst för det så skulle jag träna på samma sätt som i loppet. Mycket skog och besvärlig terräng.
Annars är det väl bra med normal löpträning så att man får upp flåset ordentligt och pallar att bli trött :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag tränar inte något speciellt just innan Tjurruset. Men du gör nog rätt som springer backintervaller och kortare distanser. Allt kan ju hända i ett sådant här lopp så det är svårt att förbereda sig.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
En annan grej...
t
Vad är er er erfarenhet av kompressionskläder, kanske då framförallt strumpor. Funkar det eller är det bara båg?

Det är ingen halleluja effekt för mig iaf, men jag gillar att använda det lika väl och nästan alltid. När jag springer ultralopp/marathon känns det stabilare att ha CEP kompressions strumpor och 2XU shorts. På vintern har jag alltid kompressions överdel för det håller värmen bra och transporterar svett utmärkt. Jag hade satsat på bra kvalitet som Skins (dyrt i norden) håller sjukt bra och sitter som en smäck 2XU håller inte alls lika bra dessvärre. Jag föredrar att gå ner en storlek så att det sitter tajt för bästa känsla. Tills sist glömde jag nästan att det viktigaste för mig iaf är underkläderna rent av sagt livsfarligt för min del att inte ha kompressions kallingar på en ultra och det skulle vara självmord att köra på bomull.
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ser inget vaselin? (Seriöst) Smärtstillande kan oxå vara en räddning!

Druvsocker och kådisar, vad jag kan se har du fått med det mesta ;-)
Ett par ombytesskor på vägen?
Keps?
Då ska vi se...
Vaselin har jag inget. Har däremot rakat hela kroppen för att minimera skav.
smärtstillande tar jag i flytande form när jag kommer hem ;-)
Keps! Ja för 17, det glömde jag ju! Tack!
Törs inte byta skor mitt i loppet då jag är rädd för skav.
Druvsocker har jag i form av enervittabletter att suga på under loppet. Mest för att få i sig salter.
Kådisar behöver jag inte. Riktigt så länge ska jag inte vara ute ;-)
 
Då ska vi se...
Vaselin har jag inget. Har däremot rakat hela kroppen för att minimera skav.
smärtstillande tar jag i flytande form när jag kommer hem ;-)
Keps! Ja för 17, det glömde jag ju! Tack!
Törs inte byta skor mitt i loppet då jag är rädd för skav.
Druvsocker har jag i form av enervittabletter att suga på under loppet. Mest för att få i sig salter.
Kådisar behöver jag inte. Riktigt så länge ska jag inte vara ute ;-)
Varsågod för kepsen.
Det ligger ju ett paket kådis mitt i din hög. Försöker du smyga med den eller...
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nä jag rakade mig även förra året och det funkade. Men vaselin kanske är bra. Har aldrig testat det.
Bra tips om bröstvårtorna! Tejpade ju förra året så det lär jag göra igen.
Jävligt om man får skav i ljumskarna eller infanteri eld ;) Skulle aldrig springa utan vaselin men skippa burken och kör en liten påse istället för påfyll!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Sen tycker det är gött att suga på hårda sockerpastiller om man får papegoja tunga! Vaselinet kan du köpa i matbutiken!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kör hårt! Du ska inte ha några fler jels med dig? Ser väldigt klent ut eller är de bara rena nödraketer ifall du får soppatorsk?
GTG i sälen nästa år låter bra, om prognosen håller kommer jag kunna vara tillbaka och börja träna igen feb-mars.
 
Topp