• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Ernesto

Patek
2-Faktor
”Löpning är billigt” sa flickvännen när hon fick in mig på det i somras… Blev två par Adizero Adios Pro 3 idag.

8295197B-815F-4464-B1F6-2ACF5AB3B911.jpeg
 

falten

Cartier
Måste säga jag blev nöjd med hur mitt MN band passa på garmin, letat lite efter roliga band till garmin men gått bet, sen kom jag på att jag hade ett MN strap i lådan. Får utvärdera några dagar om längden funkar bra då jag nu trätt den så den inte går under klockan pga sensorn sen ett bredare på 22mm skulle nog vara bättre, dock lite oldschool med lite smalare 🤣 kul med lite mer unik look än standard svart gummi 👍

9BF94018-D87F-43F6-B8B7-900FC239A948.jpeg
C82DB9B9-C64C-46D1-BB43-59C879820901.jpeg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Något bra erbjudande man inte får missa? Behöver ett par färska till cph marathon!

21run! De rosa var på rea och de gröna fullpris. Sådär omdömen men tog Klarna så det kändes ok. Beställde i söndags och kom idag.


Kul med cph marathon! Hur har träningen sett ut inför det?
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
21run! De rosa var på rea och de gröna fullpris. Sådär omdömen men tog Klarna så det kändes ok. Beställde i söndags och kom idag.


Kul med cph marathon! Hur har träningen sett ut inför det?
Tack!
Satsningen började i höstas. Försöker hänga på min kompis väldigt ambitiösa program men lyckas väl inte riktigt då livet och annat kommer emellan.
Programmet innefattar bland annat två dagar med Dubbeltröskel.. du hör ju!
 

martaSM30

Audemars
Kom fram till anmälan, sen hängde sig sidan och jag fick börja om. Efter ytterligare 40mm köande står det att biljetterna är slut
IMG_3569.jpeg
 

Josa

Omega
2-Faktor
Jag hann fram till anmälan, men sidan kraschade vid betalning, en stund senare kom där ett mail om att jag kunde logga in och betala för min plats.
Så lyckades faktiskt få till mig och 2 vänner. (Men inte den 4 personen på anmälan)

Tror dock det kommer dyka upp en del biljetter på blocket ju närmre vi kommer.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Jag tänkte jag skulle var snabb och strunta i att skapa konto utan köra som gäst... Tji fick jag för det.
jag körde också som gäst, av samma anledning, skulle gå snabbt. Men jag hann hela vägen till betalning, så tror det var det som var skillnaden här. Sidan hann registrera min order.

*lät som jag försvarar dem, gör jag inte. Skitsida och omständigt system trots att de visste att det skulle bli lapp på luckan och häng på låset.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Ja, den sidan var som sagt helt sjukt dålig, första försöket började jag på köplats 1200 ngnting och tänkte att det var lugnt. Men sen ballade det som sagt ur och jag hamnade på över 20 000 och då trodde jag det skulle vara kört.

Körde både på datorn och på mobilen och det var förvånansvärt på mobilen det funkade för mig, datorn bara strulade hela tiden!
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Inser att jag hade tur som fick en plats till Broloppet. Otur att polaren är galen och anmälde oss till 1:30-1:40 startgruppen 😬 Tur att det är lång tid kvar...
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
jag körde också som gäst, av samma anledning, skulle gå snabbt. Men jag hann hela vägen till betalning, så tror det var det som var skillnaden här. Sidan hann registrera min order.

*lät som jag försvarar dem, gör jag inte. Skitsida och omständigt system trots att de visste att det skulle bli lapp på luckan och häng på låset.
Ah okej! Jag hann till att beställa bussen till start. Va alltså en sida ifrån bara... Attans! Haha förstår att du inte försvarar sidan, finns inget med vett som gör det ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag har gjort det några gånger.
Det är väldigt bra för att få fram sina zoner och trösklar.
Vilket det tjatas om rätt mycket nu för tiden och bra om man ska träna lite mer seriöst.
Sedan så kan man göra Vo2 max test och det är väl mest för sin ego-boost om man är motionär.
Men kul att se förändring om man får köper deras träningsupplägg och återkommer efter typ 16 veckor.....

Senast jag var där var två dagar efter ett 6-timmarslopp och det blev inte några bra reultat så se till att vara fräsch.

Jag tänkte boka ett test i februari.

Mina tester från 2020 med 3 månader emellan och deras medskickade träningsupplägg. Ökade vo2 max från 59 till 64,8.

MAJ.
Skärmavbild 2024-01-23 kl. 17.39.19.png


AUGUSTI

Skärmavbild 2024-01-23 kl. 17.40.13.png
Intressant att din anaeroba tröskelpuls i augusti är lägre än i maj, trots att tröskelfarten är högre. Teorin säger väl att ju mer man tränar, desto högre tröskelpuls kan man få. Sedan är ju förbättringen i fart och Vo2max mellan de två testerna imponerande, enligt min mening. Men jag vet ju att du jobbade för det då.
 
Topp