• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laga eller köpa ny?

Hej alla klocknördar,
Min 15 år gamla Aqualand har gett upp (den som proffstyckarna anser vara den fula och värdelösa Aqualanden). Urmakaren skulle ha 1700 för att fixa den. Nytt urverk.

Min fråga till er gurus här på forumet - ska jag laga den eller köpa en ny/annan? (Fick den av min fru som en spontan present vid millennieskiftet).

Aqualand.jpg
(Annat exemplar på bilden)
 
Jag håller med. Laga!
En gåva är synd att kasta iväg utan vidare... speciellt när det går att fixa.

Välkommen förresten!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla klocknördar,
Min 15 år gamla Aqualand har gett upp (den som proffstyckarna anser vara den fula och värdelösa Aqualanden). Urmakaren skulle ha 1700 för att fixa den. Nytt urverk.

Min fråga till er gurus här på forumet - ska jag laga den eller köpa en ny/annan? (Fick den av min fru som en spontan present vid millennieskiftet).

Aqualand.jpg
(Annat exemplar på bilden)
Fixa! Just den på bilden är lite mindre vanlig också.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart den ska lagas! Och vem är puckot som inte gillar modellen? Alla älskar väl aqualand?
Vill du komma billigt undan så går det säkert att köpa urverket separat och byta själv. Inte direkt avvsvårt att lösa med vanliga hushållsverktyg. CousinsUK kanske säljer urverken?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Laga givetvis, kolla om någon här kan ta sig an den, kolla vad nytt urverk kostar att köpa själv. I tråden "aqualand" finns en länk tror jag till ett företag som tillhandahåller delar. Ring dem och kolla.


Välkommen och hoppas du stannar kvar och hänger här.
 

meo_swe

Audemars
Jag har aldrig ägt en aqualand. Men de är fan som fotsvamp. De växer på en. Självklart ska du laga den! Fan bland de coolaste klockorna som finns!
 
Topp