• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Langetråden

carlmartin

Rolex
2-Faktor
När vi ändå är inne på Zeitwerk så får jag lägga in den här jag klämde på häromveckan. Inte lika avancerad som på sidan innan men med härlig tyngd 😊

IMG_2577.jpeg
IMG_2574.jpeg
 

RolexKnatten

Omega
2-Faktor
Går i starka tankar på att skaffa en Lange i år. Men verkar som att Nymans inte längre har det märket i deras sortiment? Ingen Svensk AD längre? :(
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Va trist! Alltid haft en dröm om en Lange 1. Skulle köpts till jag blev 40 men för lite pengar och annat trams (läs: hus) förstörde de planerna.

Du råkar inte veta vart närmaste AD är nu?
Ole Mathiesen i köpenhamn är närmast om de nu är kvar. Förstod det som att Bjerke i Oslo tappade Lange nu vid årsskiftet.

Lange har ett uttalet mål att minimiera (ta bort?) antalet ADs och hålla sig till boutiques så om vi bara kollar boutiques så gissar jag att Berlin är närmast

tillägg: Nymans kan fortfarande (iaf i höstas) ombesörja service ärenden om det skulle bli aktuellt
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Nån som har koll på när senaste prishöjningen var på Lange?
Har för mig att de sluta med prislista helt för något år sedan och numera har hela kollektionen under ”Price upon request”. Men naturligtvis finns det en underliggande prislista men ingen publik vad jag känner till.

Senaste katalogen med prislista jag har hemma själv är från 2019 och det har garanterat hänt lite sen dess.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Har för mig att de sluta med prislista helt för något år sedan och numera har hela kollektionen under ”Price upon request”. Men naturligtvis finns det en underliggande prislista men ingen publik vad jag känner till.

Senaste katalogen med prislista jag har hemma själv är från 2019 och det har garanterat hänt lite sen dess.
Det har hänt en hel del sen dess, Saxonia thin hade listpris 162k om jag inte minns fel hösten 2021 men är på 292 nu. Byter du till sverige på hemsidan ser du priser på allt under 300k, vilket endast är saxonia thin :)
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Det har hänt en hel del sen dess, Saxonia thin hade listpris 162k om jag inte minns fel hösten 2021 men är på 292 nu. Byter du till sverige på hemsidan ser du priser på allt under 300k, vilket endast är saxonia thin :)
Ja det var en rätt kraftig skillnad på så kort tid ändå. 😅

Den dagen det är dags för min första Lange om det nu blir så, då har jag för avsikt att kontakta utvecklingschefen (om han jobbar kvar) och sen åka till fabriken och hämta klockan personligen. Sen får klockan kosta vad den vill, Lange 1 moonphase i platina.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ja det var en rätt kraftig skillnad på så kort tid ändå. 😅

Den dagen det är dags för min första Lange om det nu blir så, då har jag för avsikt att kontakta utvecklingschefen (om han jobbar kvar) och sen åka till fabriken och hämta klockan personligen. Sen får klockan kosta vad den vill, Lange 1 moonphase i platina.
Bra val! det finns en till salu till (tror jag) ganska bra pris i USA men din variant låter roligare och dessutom genomförbar med din bakgrund :)

 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Bra val! det finns en till salu till (tror jag) ganska bra pris i USA men din variant låter roligare och dessutom genomförbar med din bakgrund :)

Det är den nyare 192.025 referensen med dag/natt visning bakom månfasen som jag drömmer om då det är den jag har varit med och konstruerat.

109.025 är fantastiskt den också men personligen har jag ingen connection till den på samma sätt. Efter 192.025 skulle jag hellre välja en 1815 kronograf 414.026 då den är ögongodis deluxe från alla håll.

Skulle tro att det är genomförbart på några års sikt med hårt arbete och bra övertalningsförmåga (när det gäller frugan) 😂
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Det är den nyare 192.025 referensen med dag/natt visning bakom månfasen som jag drömmer om då det är den jag har varit med och konstruerat.

109.025 är fantastiskt den också men personligen har jag ingen connection till den på samma sätt. Efter 192.025 skulle jag hellre välja en 1815 kronograf 414.026 då den är ögongodis deluxe från alla håll.

Skulle tro att det är genomförbart på några års sikt med hårt arbete och bra övertalningsförmåga (när det gäller frugan) 😂
Där håller jag med. Testade 414.028 förra veckan, dvs svarta tavlan, och den hemsöker mina drömmar. En vacker dag :)
 
Topp