• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Langetråden

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Vi kan inte ha langetråden på sidan 9.
20201125_124919.jpg
N går bara inte!
Galet bra den är Daton!!!

Lite Lange1 kommer här!
F11AA23A-9F29-40CC-9132-02370CC2AB20.jpeg


719B56DF-886F-4841-B469-BFB16D8F1AE1.jpeg
 

Espresso

Cartier
Här kommer några fler bilder på min fars Lange, ser att jag skulle ha gjort rent den ordentligt innan, får göra om...
DSC01489.jpg
DSC01496.jpg
DSC01457.jpg
Boostar lite i langetråden igen, alltid trevliga ur att kolla på. Efter att ha rullat igenom tråden blev jag lite nyfiken på om du möjligtvis har lite fler wristshot på din fars saxonia? GIllar den skarpt och hade varit kul att se hur 38,5mm hade sett ut på handleden.
 
Om den bara hade varit 39-40mm (och inte 38.5mm). Fulländad estetiskt i mina ögon.



A-Lange-Sohne-Langematik-Perpetual-blue-limited-edition-watches-6.jpeg
 

ChumpTime

Panerai
Om den bara hade varit 5-10mm större... Fulländad estetiskt i mina ögon.



A-Lange-Sohne-Langematik-Perpetual-blue-limited-edition-watches-6.jpeg

Menar du att du skulle föredra denna i 43,5-48,5mm?

www.iwc.com
 

Espresso

Cartier
Om den bara hade varit 39-40mm (och inte 38.5mm). Fulländad estetiskt i mina ögon.



A-Lange-Sohne-Langematik-Perpetual-blue-limited-edition-watches-6.jpeg
Så olika man tycker. Jag tycker det är helt underbart att man vågar hålla den "mindre".
 

Oktogon

Panerai
Någon som äger vanliga Saxonia på 35mm? Känns som ett bra alternativ till en PP 5196 både storleksmässigt men även prismässigt. Enda tråkiga är väl att gulguld inte finns.



87B47315-AC9A-4025-A548-681D5613B6F3.jpeg
D26BE9A0-0955-4C6F-94F6-E0C781071650.jpeg
 

ChumpTime

Panerai
Någon som äger vanliga Saxonia på 35mm? Känns som ett bra alternativ till en PP 5196 både storleksmässigt men även prismässigt. Enda tråkiga är väl att gulguld inte finns.



87B47315-AC9A-4025-A548-681D5613B6F3.jpeg
D26BE9A0-0955-4C6F-94F6-E0C781071650.jpeg

Äger ej men testat, obs den bärs MYCKET mindre än 5196. 35mm vs 37mm säger inte allt.

Saxonia: ca 42mm lug to lug, 18mm lug width
Patek: ca 46mm lug to lug, 21mm lug width
 
Otroligt bra - dröm!

Ja, det är det verkligen. Det enda jag ångrar i det här läget är att jag inte lyckades att bestämma mig redan för 1-2 år sedan. Nu har priserna gått upp efter att ha stått mer eller mindre stilla under flera år, där denna Datograph är svår att få tag på överhuvud taget sedan en tid. Efter att ha varit en av de mest underskattade och undervärderade tillverkarna på marknaden så kanske fler har börjat att vakna nu. Vissa har kanske också börjat att tröttna på Patek och AP febern.

Det är först när man har den på armen som man inser vilken substans denna klocka har där också storleken känns mer eller mindre perfekt efter lite tillvänjning för min handled (ca 18.5 cm).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ja, det är det verkligen. Det enda jag ångrar i det här läget är att jag inte lyckades att bestämma mig redan för 1-2 år sedan. Nu har priserna gått upp efter att ha stått mer eller mindre stilla under flera år, där denna Datograph är svår att få tag på överhuvud taget sedan en tid. Efter att ha varit en av de mest underskattade och undervärderade tillverkarna på marknaden så kanske fler har börjat att vakna nu. Vissa har kanske också börjat att tröttna på Patek och AP febern.

Det är först när man har den på armen som man inser vilken substans denna klocka har där också storleken känns mer eller mindre perfekt efter lite tillvänjning för min handled (ca 18.5 cm).

Delar din analys! Kul ändå att Lange börjar få ta den plats jag tycker dem förtjänar. Möjligen trist för oss som gillar dem att det blir kostsammare så klart.

Och ja, komplicerade Lange har tyvärr en tendens att vara nååååågot för stora - det var längesedan jag hade en Dato på armen men minns den som klart bärbar. Zeitwerk däremot tycker jag tyvärr är på tok för puckig.
 
Topp