• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar efter dykare 15 - 25 000, Tips?

ZAPPA55

Basic
Hej klocksnack,
Jag tänkte be om lite tips och råd då jag letar ny klocka. Kan tänka mig att denna typ av tråd kan bli lite tjatiga, men hoppas att ni kan ha överseende med det.

Vad jag är ute efter är en dykarklocka i prisspannet 15 000 till 25 000 SEK, automatiskt urverk, diameter 41 mm eller större och helst med stållänk.
Har kikat på Oris Aquis Date, vilken jag tycker om. Har också kikat en hel del på begagnade Seamaster 300M både med och utan kronograf. Jag föredrar Omegan framför Orisen, men har lite svårt att bilda mig en uppfattning om vad man kan vänta sig gällande skick/pris.

Vad är era tankar kring den här klockan? https://m.blocket.se/stockholm/Omega_Seamaster_Professional_Diver_Chrono_77634761.htm?ca=11&w=1

Jag lyssnar gärna till tankar om andra modeller/annonser/tips.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
IMG_3049.JPG

Köpte själv en Oirs aquis date häromdagen och gillar den starkt! Måste dock påpeka att om du är "mindre" byggd eller vad man ska säga kan aquisen vara för stor för dig. Klockan ligger på 43,5 och länken är rätt maffig lika så. Älskar dock känslan av metall och sunbursten är ju gudomlig! :D
15171261327187157597383543009366.jpg

Inför mitt köp så sökte jag här på forumet och läste väldigt mycket, till slut blev det en detaljkamp mellan smp och tudor BB.. för den pengen får du som nämnt ovan en ny smp från c24, lägg på nån tusenlapp till och du får en från svensk ad.... tudor BB har vart en drös ute här på forumet mellan 22-28k.... mest dykare för pengarna enligt majoritet av info jag hittade på forumet för detta prisspann så pekade det mot smp... dra in till en ad och prova smp och BB... i slutändan handlar det om vad du vill ha....

Tack för alla svar! Ska kika en vända till på Tudor och Tag och fundera lite. Men fortfarande rätt inne på Seamaster, skulle vara tacksam för en second opinion på annonsen i mitt första inlägg.

Tack för alla svar! Ska kika en vända till på Tudor och Tag och fundera lite. Men fortfarande rätt inne på Seamaster, skulle vara tacksam för en second opinion på annonsen i mitt första inlägg.

Min opinion om den du länkar till i första inlägget är att det är en kloss till klocka. 16mm tjock om jag inte har fel? Man tröttnar på det. Jag har haft två st PO som är liknande i tjocklek och det blir för tjockt efter ett tag. Vanliga Seamaster har mycket bättre proportionen och är grymt bekväm att bära.

Slår ett slag för SLA017. Kommer länk och gummi till. Solklart bäst finish av dykare under 40k imo.

Dock några tusenlappar över 25k beggad - men värt :)

20180127_145130.jpg

Slår ett slag för SLA017. Kommer länk och gummi till. Solklart bäst finish av dykare under 40k imo.

Dock några tusenlappar över 25k beggad - men värt :)

20180127_145130.jpg
Känns väl mer som ett tips för en inbiten klocknörd än nån som precis ska köpa sin första dyrare dykare? Det är trots allt en vanlig seiko ;)

Tillbaka
Topp