Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Lite tankar om Tag Heuer...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Magnlar, 21 september 2012.

1. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Som jag ser är det ganska få som bär Tag Heuer. Är det någonting med märket som folk inte gillar? Har det möjligtvis ett "dåligt" rykte som Breitling?

Jag ser de knappast som blingbling klockor. Tycker att de håller rätt högt kvalitet och förknippas med mycket inom motorsport och racing. Som racingtokig man är så var Tag Heuer ett givet val.

Har haft min Tag i en och halv månad utan avbrott eller något justering i urverket, och den håller tiden fortfarande exakt. Har aldrig märkt några tidsavvikelser. Än så länge tycker jag att Calibre 16 är ett pålitligt urverk.

Vad är era åsikter?

Konsul gillar detta.
  2. Bernhard

Bernhard Bonde

Håller med dig ! Många har inte upptäckt storheten ännu !!!!
    :D :D :D :D :D :D

3. Magnlar
    Trådstartare

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm

Slänger upp en racingbild på mig själv. På Gotland Ring 2009. Hojen var en CBR1000RR 04.
    :D

Carolin och Konsul gillar detta.
  4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Coolers! Varit där flera gånger och tittat men aldrig blivit någon åkning tyvärr..

5. Ricrob

Ricrob Friherre

Personligen har jag ett gott öga till TH! Det vörjade med att en kompis lite äldre kusin hade en Tag av dykarmodell, när jag var i nedre tonåren. Den var ascool tyckte vi och då kändes den som en ouppnålig dröm, pga tusenlapparna den betingade och att de tusenlapparna skulle tas från crossåkandet och hockeyspelandet, var inget alternativ. Minns det hursom så väl än i dag, hur vi blängde avundsjukt på den..

Jag tror att Tag har slarvat lite med sitt eget varumärke, då de dels korpade lite völ mycket design på 80/90-talet och dels var lite för glada att stoppa in batterier i klockorna, dessutom är de inte lika hårda på nich när det gäller AD, jämfört med Rolex, Omega, Breitling m.fl. och säljs därför i mindre "flashiga" butiker. Obs, det är bara mina teorier!

Alla modeller är långt snygga men många är grymt snygga i stället! Monaco är en favorit men även Carerra-serien är super (kanske lite långa/raka luggar)!

Här är min TH Monaco som jag köpte natten min dotter föddes, och som hon ska få när hon blir stor.

paradis och Konsul gillar detta.
  6. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum

+1

Monacon var klockan som faktiskt drog i gång klockmissbruket på allvar för många år sedan! Trots detta så kom den att pryda min muskliga arm först för två månader sedan. Hittade dessutom en från åttiotalet då det bara stod Heuer på tavlan. Är i övrigt inte speciellt imponerad av deras övriga modeller! Men det kan ju snabbt ändras. Har ju liksom hänt förut :D

Här är min Monaco

paradis och Konsul gillar detta.
  7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Så gammal är del väl inte?

8. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Vem har sagt att det var gammalt?

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Monacon ovan är väl inte från 80-talet?

10. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Vad jag har förstått så är den från runt 88 plus minus något år.

11. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Blev väldigt osäker på när klockan egentligen är gjord! Verkar som att den är från runt år 2000 om jag går på referensnumret CS2111 :shock: . Är egentligen inget som jag fäster någon större vikt vid mer än att jag uppskattar den äldre loggan mer. :D

12. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Okey, trodde dessa re-editions var klart nyare? Är denna grafik fel? Eller är det en annan modell du har?

Edit: Lite sen igen...

13. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Jag hade tyvärr fel info! Så du hade helt rätt. Var från början på jakt efter en nyare Monaco så det var ju egentligen bara bra :D

14. Konsul

Konsul Stadsbo

Från:
    Stockholm

Jag tror du har helt rätt när det gäller marknadsföringsfrågan...! Kan inte du adoptera mig som förstfödd...? :happyhappy:

15. Konsul

Konsul Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Min beater är nu en TagHeuer. Jag kan inte vara nöjdare...

image.jpg

Erik1 och ViktorCalmen gillar detta.
  16. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

finns en stor tråd om TH redan
    Kanske flera, vet att exakt frågeställning vart uppe.

17. MaziK

MaziK Friends of KS

Funderar på om jag skall slå till på brors, då han inte använder den.

En Carrera Calibre 16 tycker den är riktigt nice

18. Hassler

Hassler Bonde

Från:
    Stockholm
    ??

ScubaKing gillar detta.
  19. nöt

nöt Biskop

Vad tycker ni om aquaracer GMT? Bara sett den på bild men tycker den verkar snygg med blå visare och text. Är bara väldigt negativ till TAG i största allmänhet.

20. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Snygg! Gillar den

21. Konsul

Konsul Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Varför negativ? Märket är knappast sämre än andra i den prisnivån. Tvärtom så levererar märket bra till rimligt pris och det är ju det som är det svåra...

22. nöt

nöt Biskop

Har bara jämfört med den billigare aquaracern. Mot hydroconquest och oris aquis. Då känns länken nästan som en leksak jämfört med dom fast den är dubbelt så dyr. Har ingen erfarenhet av 500m dock.

23. nöt

nöt Biskop

Glömde citera

24. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Måste ha varit 1970 , 353eb6b.jpg Steve McQueen med Monaco Heuer

25. Konsul

Konsul Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kan du inte lite diskret sno den, så där som syskon brukar...?

26. MaziK

MaziK Friends of KS

Efter att jag(bland annat) fått en seamaster av honom så ligger jag ganska mycket på minus redan :D

27. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Steve McQueen menar du väl? ;)

paradis gillar detta.
  28. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag är sugen på att testa Aquaracer 500, den med keramiskt inlägg.

ViktorCalmen och Konsul gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield