• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ljudande Japan

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fick tillbaka denna Citizen 41 Alarm Date från urmakaren och den landade perfekt på min arm. Vet ingenting om den och jag har säkert lagt ut mer för den än vad den är värd, men jag bryr mig inte. Jag gillar den hårt. Den är i fint skick, har en skön bezel och behagligt alarm. Den är 38mm bred utan kronor inräknat och gör sig fint på Nato. Tavlan är ljus och sommarfräsch, en elegant stålis. Om någon vet något om modellen så dela gärna med er.

IMG_6626_zps519d758f.jpg
 

_jonte

Patek
Mycket fin! Kan tyvärr inget om den. De som kan tänkas berätta mer är väl främst Kuma-Kun och Martback; tror dock de endast hänger på TTT.
Finns ett slags arkiv på SCWF som kan vara värt att titta i. http://www.thewatchsite.com/
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, till en fin klocka. Bra storlek också, jämför med Bellmaticen. Tror de är hyfsat svåra att få tag på till ett "rimligt" pris, i alla fall jämfört med Seiko Bellmatic eller Memovox, som det kryllar av. Mekaniska alarm är...

20130303_204613_zpsf58d5993.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LongCon skrev:
Tackar! Jag avgudar designen men har lite knepigt att förlika mig med storleken, får ge den några handledstimmar till...:)
Seikoman87 skrev:
Shysst !, behagligt alarm sådant man inte vaknar av ? :p
Exakt...:)...mer mjukt och lagom irriterande....med en 8-månaders hemma behövs inte funktionen direkt....på några år...
_jonte skrev:
Mycket fin! Kan tyvärr inget om den. De som kan tänkas berätta mer är väl främst Kuma-Kun och Martback; tror dock de endast hänger på TTT. Finns ett slags arkiv på SCWF som kan vara värt att titta i.
Tack för tipset, kollade upp länken och hittade flera annonser vilket gav mig en vink om att jag betalat för mycket...:)...får leta mer fakta.
theargonaut skrev:
Grattis, till en fin klocka. Bra storlek också, jämför med Bellmaticen. Tror de är hyfsat svåra att få tag på till ett "rimligt" pris, i alla fall jämfört med Seiko Bellmatic eller Memovox, som det kryllar av. Mekaniska alarm är...
Tackar, storleken är jag inte riktigt nöjd med men det kommer kanske. Extravaganser, inte illa...en kul komplikation och att klockan är mindre vanlig gör det bara än mer intressant. Snygg Memovox du har där....:)
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Vet inte så hemskt mycket om denna men jag googlade lite efter att jag köpt en likadan med slät bezel och datumbubbla på och enligt förståsigpåarna på nätet så står det 4H på tavlan och det ska stå för antalet visare och inte 41.
Tror nog jag med fick ge aningen för mycket för min men eftersom jag verkligen gillar den så kanske det inte gör så mycket.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vet inte så hemskt mycket om denna men jag googlade lite efter att jag köpt en likadan med slät bezel och datumbubbla på och enligt förståsigpåarna på nätet så står det 4H på tavlan och det ska stå för antalet visare och inte 41.
Tror nog jag med fick ge aningen för mycket för min men eftersom jag verkligen gillar den så kanske det inte gör så mycket.
Bild, bild, bild...;)
Tack för upplysningen, grattis till din!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Fint skick på den, hoppas du hittar länken vilket skulle bli ett snyggt komplement. Köpte du den via eBay!
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Den var faktiskt i bättre skick än jag trodde när jag köpte den och den kom på ett helt nytt supermjukt Hirsch. Köpte den av en lirare från Australien på Ebay, snubblade över den av en slump och var bara tvungen att lägga et Offer på den eftersom jag är svag för gamla mekainska med larm även om det inte är en Vulcain eller Memovox.
Gillar din på nato med, kanske borde ha ett som backup.
 
Topp