• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

London!

davvaer

Omega
Uppdaterar tråden.
Skall till London nu på måndag några dagar. Skall bo på Shangri-La by the shard.
Vad får jag inte missa av mat? Är inte så super mycket för konstiga michelin restauranger där du mat som rymms i en kapsyl. :D

Burgare på Shake shack är ju givet iaf. men det är ju mer snabb lunch.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Uppdaterar tråden.
Skall till London nu på måndag några dagar. Skall bo på Shangri-La by the shard.
Vad får jag inte missa av mat? Är inte så super mycket för konstiga michelin restauranger där du mat som rymms i en kapsyl. :D

Burgare på Shake shack är ju givet iaf. men det är ju mer snabb lunch.

Var där för något år sen
Roka som ligger i Mayfair är ett japanskt ställe tror jag
Maten såg bra ut och drinkarna gled ner :)
 

Josef B

Bestraffaren
Uppdaterar tråden.
Skall till London nu på måndag några dagar. Skall bo på Shangri-La by the shard.
Vad får jag inte missa av mat? Är inte så super mycket för konstiga michelin restauranger där du mat som rymms i en kapsyl. :D

Burgare på Shake shack är ju givet iaf. men det är ju mer snabb lunch.
Prova Blacklock, ligger precis vid Piccadilly. Bra kött, bra tillbehör och bra GTs. Ta "all in", väldigt prisvärt :) Sedan finns det ett vietnamesisk ställe på Wardour Street i Chinatown, nära Shaftesbury Avenue, Viet food har jag för mig den heter. Båda har bra mat, trevlig omgivning, bra lyhörd personal och rimliga priser. Rekommenderas!
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Uppdaterar tråden.
Skall till London nu på måndag några dagar. Skall bo på Shangri-La by the shard.
Vad får jag inte missa av mat? Är inte så super mycket för konstiga michelin restauranger där du mat som rymms i en kapsyl. :D

Burgare på Shake shack är ju givet iaf. men det är ju mer snabb lunch.
Shake shack är sämre än donken. Londons bästa burgare finns på Party & Bun. Jag bor här så bara PM'a om du vill ha tips :)
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Passar på att fråga jag också. Ska till London i början av Juni, fre-sön, för att fira års dag med min sambo. Kommer fram på fredagmorgon och räknar med att det blir en shakeshack burgare då. Har även tanken att hinna äta en på patty & Bun och/eller bleecker st burger. Till middag på fredagen har jag spanat in Flat iron steak och den känns rätt spikad. På lördagen får sambon bestämma lunch tror jag, har ni några förslag som inte är burgare?

Middag på lördag har jag tittat på Roka, som nämndes tidigare, och det verkar spännande. Är ute efter en avsmakningsmeny med asiatisk touch. Inte för pretentiöst men ändå fint och budget runt tusenlappen per person. Har ni något förslag?
Har tittat på några restauranger som ligger i The shard men känner mig halvtveksam till kvalitén där.

Tacksam för att tips :)
 

davvaer

Omega
Tack för alla svar!

Shake shack är mer ett måste bara för det finns, käkade i dubai o tyckte det var bra men skall prova patty and bun också.
Haaksan och Boka var grymma tips, Trodde bara Haaksan fanns i Vegas :) Tyvärr gillar inte min polare asiatisk mat.. :/
Blacklock såg intressant ut.

Vad säger ni om The ivy och The Wolseley?

 

Josef B

Bestraffaren
Ta och följ en person på Instagram, tomsbigeats. Maten där ser så jävla bra ut. Speciellt burgarna. Nästa gång sambon och jag åker till London så är det ett måste att prova tipsen på Instagramsidan.
 
Topp