• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines Avigation Chronograph

Ryttaren

Rolex
Säljer nu min Longines Avigation från ca 97-98 som inte får nån handledstid. Grymt snygg modell som lanserades på Basel -97 och fanns en bit in på 2000-talet tror jag. Longines caliber 651.3 (baserad på ETA 2894-2).

Finns lite hairlines och smårepor, inga djupa hack. Även några repor på safirglaset som jag tror ska framgå av bilderna, inget som stört mig iallafall. Drar upp mjukt och fint och kronografen nollställer som den ska. Byter datum vid 24. Ingen servicehistorik. Longines anger -15 till +15s per dygn så håller tiden väl inom spec.

- Ref L2.620.4
- 40 mm utan kronan
- 12 mm hög
- 21 mm mellan luggarna
- 46 mm lugg-till-lugg

Säljs med det svarta skinnet på första bilden.

Pris: 7200:- inkl värdefrakt. Finns f2f i västeråstrakten eller eventuellt i Järfälla vardagar. Inga byten!

Retur inom 48 timmar oavsett anledning. Köpare står i så fall för retur med värdefrakt.
Lite KS referenser finns här: https://klocksnack.se/threads/ryttaren.10624/

image.jpg

Foto 2015-04-02 07 20 28.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Senast ändrad:
Topp