Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines fråga!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Waldemar Larsson, 30 juni 2015.

1. Waldemar Larsson
    Trådstartare

Waldemar Larsson Torpare

Har precis köpt mig en Longines Heritage 1935. Hittat skön info om klockan på: http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-longines-heritage-1935-czech-pilots-watch

Nu på kvällen var jag även in o blädrade lite i "1001 Armbandsur" där jag hittade denna : kolla bild.
    Jag är medveten om att det står 1936, är det något som skiljer dom åt förutom datumvisaren? Någon anledning att de tog bort den på modellen 1936? Eller är det samma klocka? Vem gjordes klockan till Luftwaffen eller Czech pilots?
    Hoppas ni kan hjälpa mig..

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      166,5 KB
      Visningar:
      254
    Bottenviken gillar detta.
  2. Bottenviken

Bottenviken Torpare

Från:
    Västerbotten
    Grattis till en snygg klocka! Funderar själv på en "pilot" klocka... Var köpte du din?

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Anledningen till att 1936 inte har datum, är för att din klocka är cirkus 80 år nyare ;)
    Din "heritage" är en hyllning till pilotklockan som visas i 1001 som är tillverkad 1935. På den tiden fanns inte (mycket ovanligt) datum på armbandsuren, varför longines valt att sätta datum på nyutgåvan är nog mer för att de tror att dagens klockbärare inte kan klara sig utan datum.

yonsson gillar detta.
  4. nöt

nöt Biskop

Den klockan är snygg! Kanske skulle varit utan datum.

5. Waldemar Larsson
    Trådstartare

Waldemar Larsson Torpare

Grymt svar men är klockan en hyllning till 1936 modellen som var tillängnad till Luftwaffen? Eller är det en "annan" model som de gav till Tjeckiska piloter?

6. Waldemar Larsson
    Trådstartare

Waldemar Larsson Torpare

Beställt från uret.se. Tack

7. Bottenviken

Bottenviken Torpare

Från:
    Västerbotten
    Du vet inte hur mycket den väger? Gillar, som sagt klockan, men har lite svårt för lätta modeller :)

8. wotan

wotan Borgare

Från:
    stockholm
    Nu är jag osäker med tanke på att tjeckien var tyskvänliga men inom luftwaffe använde man flieger b-uhr / baumaster b-uhr.
    Det enda icketyska företaget som tillverkade åt luftwaffe var IWC (dom producerade samtidigt klockor åt dom allierade)

Bifogar två googlade bilder
    Lange__Sohne_Luftwaffe_Observers_Watch.jpg BUhr.jpg

9. Originalet hade även någon form av tidtagningsfunktion iom vridbar ring som den nya inte har

Här är en bild på originalet i mitten

Weasel, Waldemar Larsson, Jimpa och 2 andra gillar detta.
  10. Waldemar Larsson
    Trådstartare

Waldemar Larsson Torpare

Grymt svar! :)

Mårtenssons ur Brookfield