Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Longines från 60-talet

Diskussion i 'Vintage' startad av Moberg, 13 januari 2015.

1. Moberg
    Trådstartare

Moberg Torpare

Hej. Jag blev förvånad när jag hittade denna Longines hemma i en låda. Den gavs till min morfars far 1967. Klockan har sedan hans bortgång bara legat och sammlat damm tyvärr utan att jag visste att den existerade. Men nu har jag satt på ett nytt läderband och jag kommer nog bära den i fortsättningen. Jag har försökt att hitta mer info om klockan men jag har nästan inte hittat nånting om den här modellen. Är det någon här som vet något om klockan?

Bifogade filer:

Aquaracer2 gillar detta.
  2. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Trevligt fynd! 18k?
    Maila Longines och fråga med bra bilder och relevant info så kommer du få svar.

3. Andsan

Andsan Borgare

Från:
    Täby
    Hej

Öppna ett konto (gratis). Öppna locket på klockan och skriv av serienumret och skicka till Longines så får du svar från dem om klockan
    https://account.longines.com/en/contact

Lycka till

Anders

4. Moberg
    Trådstartare

Moberg Torpare

Okej tack ska ni ha:)

5. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Grymt. Glöm inte att serva den innan du bär den. Oljorna är säkert torra sedan länge.