• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
HC idag!
FA0496CF-78B2-47EB-A5CF-807F5EE16589.jpeg
Snyggt! Jag gillade HC:n när jag hade den förra veckan (passaround) kanske köper en egen.... har lite svårt att bestämma mig dock.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Snyggt! Jag gillade HC:n när jag hade den förra veckan (passaround) kanske köper en egen.... har lite svårt att bestämma mig dock.
Gillar den skarpt för pengen! Svårt att hitta mer kvalitet och känsla för <10.000:-
Skulle jag klaga över något så är det att jag skulle föredra en avsmalnande länk. Men det är väl petitesser i sammanhanget antar jag :)
Det är ju dessutom min andra, så det visste jag ju om.
 

Veratio

Cartier
Slog till på denna idag! Nöjd och dessutom till 25% decemberrabatt på Longines på @ROB-1832 Nu så här i efterhand hade jag nog till och med kunnat betala fullpris :)

C8F1EA43-85B8-429C-A76C-3CCDE7E164C7.jpeg

Kanonfin!

Jag vet att tidigare år hade @ROB-1832 25% på Longines och Omega. Har läst att de har det i år också, men inte sett någon post från Rob att så är fallet.

Men jag antar att man mailar Rob och skriver sitt nick osv?
 

UncleBear

Panerai
Fortsätter på LLD och meshtemat. En LLD är en av de få saker jag ångrar att jag sålt (fler saker som jag ångrar att jag inte köpt:)) och funderar på att skaffa en igen. Är det någon som kikat på 10th anniversary med mesh irl?
Longines-Legend-Diver-Mesh-2-845x550.jpg

(bild från timeandtidewatches.com)

Jag har varit hos AD och klämt på den, meshbandet känns verkligen kvalitativt

Jag har också varit och testat det. Tycker att det kvalitetsmässigt håller samma klass som Breitlings och klockan fick en helt annan tyngd och välbyggd känsla.

Jag kör för det mesta mesh men har andra alternativ. Länken från Longines är fortfarande oanvänd. Det får jag ändra på...

Inbillar mig ändå att jag kommer att landa i meshet igen!
IMG_0317.JPG
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Passar på att posta en länk till min kanal som jag nyss startade på Youtube, har laddat upp två videor om en Longines HydroConquest där! Feedback is appreciated :)
https://www.youtube.com/channel/UCix-LuwDPEzY2hrrh9xY0jg/videos

Reagerade på att du säger att klockan är vattentät till 30 m ;) (ca 3.35)

Du nämner att du vill ha insyn på urverket!? Sälvklart klart smak och behag men min personliga preferens är att dykare skall alltid ha solida baklock ;)

Nu får du bara köpa mer klockor så att du kan fortsätta recensera :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Reagerade på att du säger att klockan är vattentät till 30 m ;) (ca 3.35)

Du nämner att du vill ha insyn på urverket!? Sälvklart klart smak och behag men min personliga preferens är att dykare skall alltid ha solida baklock ;)

Nu får du bara köpa mer klockor så att du kan fortsätta recensera :)
Antingen har jag sagt fel eller du hört fel, 30 Atmosfär kan jag ha sagt, vilken är 300m.

Jag gillar Aquis som har glasbaksida. Givetvis inte alla som gör det dock.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Reagerade på att du säger att klockan är vattentät till 30 m ;) (ca 3.35)

Du nämner att du vill ha insyn på urverket!? Sälvklart klart smak och behag men min personliga preferens är att dykare skall alltid ha solida baklock ;)

Nu får du bara köpa mer klockor så att du kan fortsätta recensera :)
Därför han startar passaraounds såklart :woot: möjlighet att komma åt klockor för recensioner
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Kastar in lite bilder på några av de Longines som hunnit passera genom åren :)
Nuvarande Conquest 41mm: (finns på K&S)

IMG_20171215_201545_397.jpg


Hydroconquest 48mm chrono, köpt ny hos Rydbergs för 7-8 år sen, tyvärr såld sen länge (nån som har en till salu?)

SDC10521.jpg


70-tals dressare, kul parentes :)

SDC10518.jpg



Hydroconquest 41mm, blå och även den såld sedan länge, mycket trevlig klocka!

l.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
A22E97CA-8F83-417E-8DC1-0F181A6FFA1A.jpeg

Bjuder på en favorit som konstigt nog väldigt sällan syns här. Tror den är missförstådd... Tavla med teakmönster som en Aquaterra och boett och arabiska siffror som på en Explorer 1. Men med datum. Den har ”bara” wr till 5atm, men Longines anser att det är fullt tillräckligt för bad och snorkling (vilket jag provat med framgång). Longines Conquest Classic 40mm
En väldigt bekväm klocka med en boett som har mjuka former som en tvål :happyhappy:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Longines-Record-Collection-aBlogtoWatch-01.jpg

Bild ifrån ABT.
Denna ska tydligen finnas i 38,5 och 40mm. Silver , grå och blå sunburst. Alla modeller är COSC och har ett pris på under 20K vad jag förstått. Jag har inte sett om dom finns i handeln i Sverige men hittade en på ch24 ifrån Italien och en i USA. Ser riktigt trevlig ut som stilren vardagsklocka. https://www.longines.com/watches/record
Min referens till Longines stämmer ganska bra med deras slogan "elegance is a attitude", men här på KS är det mest dykare man ser. Inget fel på dessa, men vore kul att se lite fler av deras andra serier. Ha en fin start på 2018!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
3175210F-9873-4195-8751-D5ACC3875793.jpeg

Denna fick agera jul/nyårsklocka. Sjukt nöjd med denna simpla kvartsklocka. Den har så här långt tappat ca 1spm (13/11-17). Jag har märkt att även min Tissot Goldrun verkar ha samma prestanda. Det skulle i så fall betyda att den/dom uppfyller kraven för att vara HAQ kvarts (25spy). Konstigt nog nämns det ingenstans. Förutom att lädret den kom på var sjukt dåligt (krokodilpräglat och hade högglanslack), så är det en riktigt bra vardagsklocka. Nu med Hirsch Earl :cigar:
 
Topp