• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Hej igen,

Så igår kom den, snabbt gick det!

image.jpg

image.jpg

image.jpg


image.jpg


Jag är riktigt nöjd och kan knappt sluta kolla på den, kommer gå sådär att jobba idag.
 

Adam019

Omega
Kom över en Dolce Vita till ett bra pris och måste erkänna att jag gillar den skarpt. Kändes lite för snäll på länk men blev väldigt nöjd med läder från Hirsch. Har en blå Hydro också, Longines liksom smyger sig på mer och mer
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    289.2 KB · Visningar: 114
  • image.jpg
    image.jpg
    145.3 KB · Visningar: 121

Adam019

Omega
Har tummat lite på Conquest, fin den med. Jag älskar min Hydro! Dock inte en stor fan av den nya looken. Jag har den gamla blåa och den funkar till allt!
image.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
Dubbelpost, men skitsamma.
Nån mer som har en Conquest oxh tycker det är svårt att få av länken? Känns helt omöjligt trots bra verktyg.
20150831_182753.jpg
 

El lingo

Breitling
Hej på er.
Jag är i köpartagen av en blå automatisk Hydro med endast arabiska siffror.
Ser att det finns 2 modeller på de flesta butikerna (inkl. uret.se). Modellerna är L3.694.4.03.6 och L3.695.4.03.6. Jag kan dock inte se vad skillnaden är? Båda är blå, automatiska, 41mm, samma urverk etc.. Är det någon här inne som har koll på skillnaden och kan hjälpa mig?
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Hej på er.
Jag är i köpartagen av en blå automatisk Hydro med endast arabiska siffror.
Ser att det finns 2 modeller på de flesta butikerna (inkl. uret.se). Modellerna är L3.694.4.03.6 och L3.695.4.03.6. Jag kan dock inte se vad skillnaden är? Båda är blå, automatiska, 41mm, samma urverk etc.. Är det någon här inne som har koll på skillnaden och kan hjälpa mig?

L3.694.4.03.6 är 39mm.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
När skaffade du den där? Inte sett dig sporta den förut. Vist är det en quartz? Nöjd?

Köpte den i höstas tror jag. Körde den ett par månader innan den såldes till Sullstroms flickvän. Det är quartz! För pengarna var den helt OK. Klockan är tunn så den glider lätt under ärmen och passar på både läder och nato.

Enda negativa var länken och låset. Länken var stel som fa'an och låset satt så hårt att naglarna skadades, på riktigt.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Köpte den i höstas tror jag. Körde den ett par månader innan den såldes till Sullstroms flickvän. Det är quartz! För pengarna var den helt OK. Klockan är tunn så den glider lätt under ärmen och passar på både läder och nato.

Enda negativa var länken och låset. Länken var stel som fa'an och låset satt så hårt att naglarna skadades, på riktigt.

Länken är så jävlig alltså? Har en 39mm automat sedan 3 år tillbaka. Länken ligger dock plastad i boxen. (Inte monterad sedan den lämnade butik). Kör den på NATO konstant. Låter som att länken får ligga kvar... :D
 
Topp