Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Luminox vs Traser

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 24 november 2013.

1. Funderar på att skaffa en "military/tactical/allround/en sån som får mig att känna mig som tuffing"-klocka och skulle vilja få lite svar från er.
    Ställde frågan på WUS och klistar in texten utan översättning, det ju söndag och jag är lat!
    Vad tycker ni själva?

I am thinking of buying a military watch with tritium tubes and i cannot make up my mjnd because of the many differents models
    I have narrowed my search to Luminox and Traser watches and would like to know which brand you recommend.

The models that i like most are the Luminox 3001, 3051 or 3151 (note quite sure of what to think about resin cases, i hear that they withstand temperature variations better but i am suspiscious about a non-screwed crown or these small screws holding the case back even if i have owned a 3051 and was very pleased with it but something just kept bugging me) and the traser 6504 or 6506. The battery life is also a parameter to take into consideration but it is difficult to get some good information on the internet. WR 200m is a must for me. Finally, rubber or silicone strap?

So, once again, Luminor or Traser, and why?

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag är också lat så lite bilder hade underlättat. :)

3. Bilder hjälper inte värst mycket då jag förväntar mig svar från de som kan modellerna...

4. Inga synpunkter innan kvällens långfilm?

5. Ticktack

Ticktack Stadsbo

Från:
    Uptown
    Helt klart trasern, när jag var inom det gröna så var den och suuto de tactiska klockorna som vi använde.
    Luminoxen är dock mer poppis på andra sidan atlanten

6. vekktah

vekktah Borgare

Har haft luminoxen och klämt på trasern. Tycker trasern vinner med ca 1000poäng. Men luminoxen är lite småskön på sitt sätt.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ett tips är att kolla in en klocka med tritiumtuber innan du handlar om du inte redan gjort det. Jag köpte en prometheus jellyfish och den lös knappt i totalt mörker så jag blev sjukt besviken.

8. Sundström

Sundström Friends of KS

Jag har luminox 3051.BO, men har klämt på Traser också.
    Så här i efterhand hade jag valt Traser, mest för att den känns lite mer toolish. Luminox är lite G.I Joe (Actionfigurerna från barndomen då)...
    Jag är nöjd med min, inget snack om saken. Och rondaverket ska ha en batteritid på 54 månader om jag inte minns fel.
    Lätt, tack vare resin boetten, och sitter bra på ett nato.
    [​IMG][​IMG] [​IMG]

yonsson gillar detta.
  9. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Har inte haft någon luminox men har haft tre olika traser. De är bra grejor och tritium tuberna lyser bra. Det är bara synd att de går nit större klockor, 45mm tycker jag är för stort annars hade jag lätt köpt deras nya P6600.

10. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Kör en Traser med boett i stål gängat boettlock och med skruvad krona. Inget plastigt junk från Luminox med boett i komposit, boettlock som hålls fast av små skruvar och push/pull-krona. Enkelt val ju ;)

11. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Jag har slitit min Luminox hårt och den håller väldigt bra tycker jag.
    Sitter fint på nato och lyser bra.

12. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    [​IMG][/URL]

13. PIC

PIC Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är i den gröna firman och kör Traser.
    Oklart vilken modell då den är lite äldre men tror det är en 6502 men utan länk.

14. Bob Bryant

Bob Bryant Torpare

Traser! Mindre milis och mer stil!

Mårtenssons ur Brookfield