• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mühle Glashütte

Vad har ni för erfarenheter av Mühle Glashütte? Min intention var att köpa en IWC Mark XVI eller XVIII när jag hittade Mühle som jag aldrig hört talas om tidigare. Är intresserad av en Terrasport som ser nästan likadan ut men till en tredjedel av priset.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Mühle är riktigt bra grejer. Tycker de är väldigt prisvärda (som många tyska märken).
Har själv en 29er Big. (även @Swizz beat har en Mühle)
IMG_0922.JPG


De använder Selitta-verk i de flesta av sina klockor, men gör en del förändringar. Bl.a byter de ut hela regulationsdelen till sin egna "hackspettsversion"
woodpecker_4.jpg


Jämfört med IWC (som ju använder ETA i sina Mark-klockor) skulle jag säga att boett och precision är likvärdiga. Var IWC definitivt är bättre är vad gäller länkar. Inget fel på Mühles länk som jag har, men den saknar mikrojustering och avsmalning. Sen gör IWC bland de bättre länkarna överhuvudtaget enligt mig.
 
Topp