• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix -tråden

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Fyller på eftersom jag ser det som angeläget att den här tråden finns.

Jag har börjat gilla ML mer och mer på senare tid, över lag tilltalas jag i allt högre grad av de mer överkomliga schweiziska tillverkarna med lite historia; som ML och B&M etc. Det känns sympatiskt på något sätt att inte alla roliga klockor måste kosta en njure och hela ens värdighet att köpa.

En tvåtons Aikon hade inte smakat brottarbyxa, men för min del lär det nog få bero tills vidare. Trevliga klockor är det hursomhelst 🙂
 

Molanderrr

Breitling
Tycker Aikonsen är riktigt fina!

A96B5361-E32A-439A-AF79-30D02698FA77.jpeg
 
Fyller på eftersom jag ser det som angeläget att den här tråden finns.

Jag har börjat gilla ML mer och mer på senare tid, över lag tilltalas jag i allt högre grad av de mer överkomliga schweiziska tillverkarna med lite historia; som ML och B&M etc. Det känns sympatiskt på något sätt att inte alla roliga klockor måste kosta en njure och hela ens värdighet att köpa.

En tvåtons Aikon hade inte smakat brottarbyxa, men för min del lär det nog få bero tills vidare. Trevliga klockor är det hursomhelst 🙂
Jag har en 39 tvåtons som eventuellt ska få gå💪😊
 

Varulven147

Breitling
mycket om aikon just , hur ser populariteten ut för Masterpiece modellerna ?
äger själv en squarewheel och en retrograde calander , Riktigt fina kanske lite väl fina så dom får typ ingen
"wristtime" annars väldigt nöjd med kvalitetskänslan .
En annan elefant i rummet är väl andrahandsmarknaden , verkar svårt att "flippa" om man skulle vilja eller behöva .
Mycket fina klockor hur som , Men kanske har märket lite dåligt ryckte för prisklassen?
 

Varulven147

Breitling
En tanke som slog mig (för länge sedan och ofta men men,)
har eller gör dom fortfarande en "invicta" alltså att försöka sälja genom att hitta på ordinariepriser
för att låtsas att det är superrea ?
Är det i så fall MF själva eller är det olyckliga sammarbeten med gråsäljare osv ?
 

Jojje90

Omega
mycket om aikon just , hur ser populariteten ut för Masterpiece modellerna ?
äger själv en squarewheel och en retrograde calander , Riktigt fina kanske lite väl fina så dom får typ ingen
"wristtime" annars väldigt nöjd med kvalitetskänslan .
En annan elefant i rummet är väl andrahandsmarknaden , verkar svårt att "flippa" om man skulle vilja eller behöva .
Mycket fina klockor hur som , Men kanske har märket lite dåligt ryckte för prisklassen?
Man bör nog vara medveten om att andrahandsmarknaden är sisådär om man köper sig en ML.
I mitt eget fall så hade/har jag inställningen att jag köpte den för att behålla tills den (eller jag) går sönder.
Är man en notorisk flippare bör man nog köpa en beggad från första början.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Någon som sitter inne på en ML Aikon med den rosa tavlan som släpptes förra sommaren och kan bjuda på en bild? :)
Antingen 35 mm med diamant-index eller 39 mm med vanlig.
 
Topp