Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Medlemsantal?

Diskussion i 'Diskussion' startad av P-A, 14 september 2012.

1. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Hur många medlemmar har vi hunnit bli på denna korta tid?

Jag undrar även hur många medlemmar ttt har tappat den senaste tiden iom den otroligt tråkiga stämning som har blivit där.

Jag är medlem här och på ttt men postar bara här och kollar knappt ttt längre.
    Hur gör ni?

skickat med telefonen.

2. yardieboy

yardieboy Torpare

hittade detta precis:)

Totalt antal inlägg 2455 • Totalt antal trådar 266 • Totalt antal medlemmar 209 • Vår senaste medlem K-S

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Vid min sista koll på medlemsantalet så har vi 209 medlemmar. Och de flesta postar på hårt! :)

Jag tycker vi har en skön utveckling på Klocksnack, att det dessutom både är gamla välkända namn och en hel del nytt folk som tar plats gör forumet är ännu roligare och fräschare.

Responsen är helt suverän och det känns skitkul att forumet är uppskattat. Det är som jag sagt förut, vi är ett forum för och av entusiaster, ju fler som är med och engagerar sig ju roligare får vi! :)

4. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Har konto på bägge forumen och jag är lika aktiv på bägge forumen. Den otroligt tråkiga stämningen på TTT känner jag inte riktigt igen. Möjligtvis att jag missat något bråk?
    Tycker inte att det är någon större skillnad på stämningen mellan forumen. Möjligtvis att klocksnack känns lite mer "Stockholmskt".
    Kan bara hoppas att Sverige är stort nog för att kunna dra runt två klockforum!

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Medlem på båda men har postat mest här. Har inte heller märkt av någon tråkig stämning på ttt.

vonhall kanske har rätt i att detta är mer "stockholmskt" (vad nu det betyder), det är isf förklaringen till att jag hänger mest här. :mrgreen:

6. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Lugna och fina nu... Nu är det ju faktiskt så, att JAG är från Skåne. Malmö i mitt hjärta.
    Denke och Spence må vara Stockholmare, men jag är den som kan dra pluggen från forumet. ;)

F ö är det ju en riktigt skön stämning här inne. Trivs. :)

Lite annan statistik.
    På 11 dagar (12 med resterande av den här dagen) har vi haft totalt 99 388 sidvisningar. Våra 209 medlemmar har alltså snart klickat totalt 100 000 gånger på klocksnack.se.
    Vi snittar på runt 13 000 klick per dag, just nu.
    Den webbläsare som toppar besökslistan är Safari med hela 41%!
    41% använder även mobilen för att besöka Klocksnack.se, det är jag mäkta stolt över då jag förespråkar "mobile first". För mig är det superviktigt att Klocksnack.se fungerar lika bra (om inte bättre) i mobilen som på dator. Tapatalk-användandet kan jag tyvärr inte få statistik från via mitt verktyg. Får dra direkt från SQL-databasen då, ska göra det någon dag. :)
    PC vinner (tyvärr?) över Mac i besökstatistiken med sina 70% vs 30%.
    Våra fina medlemmar spenderar i snitt 15 min var på sidan, det får man säga är ganska godkänt!

7. cab

cab Friends of KS

Medlem på båda men tycker Klocksnack känns nytt och fräscht!

TTT vekar ha många medlemmar men få som postar:

Totalt antal inlägg 1179 • Totalt antal trådar 193 • Totalt antal medlemmar 640

8. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Äh, de kommer komma igång de också, även om det känns lite rörigt där inne. :)

De TTT-trogna som inte kan leva med två forum har ju förvisso oss att tacka för att vi drog igång vårt. Utan vår rivstart hade "nya" TTT legat och vilat ett par månader till. ;)

9. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Jag har också reggat mig på nya TTT, men besöksfrekvensen är högre här. Jag tycker på något sätt att det är lite "roligare" trådar och ämnen, trevligare stämning och att folk är mer välkomna in i gemenskapen här, om man jämför med TTT. Om det beror på "nyhetens behag" och att det är lättare att "komma in" om man är med från scratch eller inte återstår att se, men det enda man kan göra för att bidra är ju att i mångt och mycket hålla en god stämning själv.

Mycket beröm till ni som drar runt den här sidan, ni har verkligen lyckats med utformningen.

Trevlig helg!

10. Peter K

Peter K Borgare

Från:
    Väsby
    Re: Sv: Medlemsantal?

Jag har ökat mitt postande tusenfalt här om man jämför med ttt.
    Jag är även på nya ttt, men inte Postat där mer än någon gång. Kanske beroende på stämningen.
    Bara sett en tendens till gammalgnälltråd här, men det tog Spence hand om med den äran.
    Keep up the Good work. :smile:

11. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Kul att höra. :)

Galaxxy, wundlander, orre och 1 annan gillar detta.
  12. par

par Friends of KS

Vm i trådlyft daviden?:)

Randel, Beastie, Omen och 2 andra gillar detta.
  13. ZQT

ZQT The Banker

Haha go bump...

Omen gillar detta.
  14. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Omen gillar detta.
  15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Säger jag inte!

par gillar detta.
  16. Omen

Omen Goldmember

och den stora frågan är.... varför...daviden ;)

17. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Vem vare! Vem vare! Vemvare som bumba!

(Bump turken)

Mårtenssons ur Brookfield