• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mekanisk kalenderfunktion (dag/månad/månfas/år)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker också årskalender är riktigt coolt. Om du är snabb kan du hugga den här @yonsson ! "Bara" 211 lock innan prut på NK... ;)
image.jpg
Jag funderar på om jag ska komplettera den JLC jag har med en sådan (fast i stål) lite längre fram. Är fortfarande grinig för att jag inte fick köpa den i våras. :(
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag håller med yonsson, evighetskalender är en fantastisk cool komplikation.
En riktigt tekniskt bedrift och drömmen är väl en Patek master complication men tyvärr ligger redan deras annual calender lite utanför budget.
Men beroende på tillgänlighet så hoppas jag kunna landa en perpetual innan 2015 är slut, dock inte Patek.


Yes sir!
Nu har den kommit och jag bara njuter.
Känns väldigt vuxet och moget med denna på armen och jag känner mig lite mer sofistikerad än vad jag egentligen är :D
IMG_5827.JPG
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Börjar också bli lite sugen på en klocka med Calender. Tror dock att Annual calender får bli min grej. En gång om året orkar jag ställa klockan :)
Vad finns det för roliga annual calenders? Inte större än 40mm
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag gillar kalenderfunktion, men jag tror inte jag vill ha en i nuläget. Kalender och månfas känns som en mer dressad funktion, och jag är mer milgauss/ingenieur till vardags. Därmed blir det lite väl mycket winder-tid för en sån klocka för mig. Med det sagt så har jag tittat på Junhans Meister Calendar, då jag inte är så förtjust i pointer date.
Junghans-Meister-Kalender-027-7202-00-profile.jpg
 
Topp