• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mesharmband på Skx007?

MrRipley

Omega
Hej!

Är inne på att köpa en Seiko skx007 som dykarklocka, jag kommer antagligen köpa den ifrån antingen watchhubs eller creationwatches.

Jag har börjat fundera över armbandskombinationer och har kommit fram till att mesh antagligen både är coolast samt rejälast jämfört med gummit, jubilee- och superoysterlänken.

Jag vill gärna ha ett ganska rejält armband med öppna ändar, finns det några andra ställen än eBay? Då det är svårt att se om de är rejäla eller inte, vill gärna ha lite tyngd i det!
Är det någon här som sportar mesh på sin skx007?

ere6upet.jpg


Tänker mig något liknande detta!

Mvh, Hannes



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Är inne på att köpa en Seiko skx007 som dykarklocka, jag kommer antagligen köpa den ifrån antingen watchhubs eller creationwatches.

Jag har börjat fundera över armbandskombinationer och har kommit fram till att mesh antagligen både är coolast samt rejälast jämfört med gummit, jubilee- och superoysterlänken.

Jag vill gärna ha ett ganska rejält armband med öppna ändar, finns det några andra ställen än eBay? Då det är svårt att se om de är rejäla eller inte, vill gärna ha lite tyngd i det!
Är det någon här som sportar mesh på sin skx007?

ere6upet.jpg


Tänker mig något liknande detta!

Mvh, Hannes



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det där såg ju tokbra ut! Fett! Jag kör också mesh, dock går inte det att jämföra med det på bilden! Kör!!

Själv har jag beställt super-oyster länk.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Kan rekommendera wjean och strapcode för både mesh och Oysterlänk. Satsa på ett sharkmesh med "seatbelt" spänne som bland annat PloProf har.
 

MrRipley

Omega
Kom på en till frågeställning!
Går det att förkorta mesh hur som helst? Eller köper man specifika längder?
Jag som har 17cm handled, hur långt ska mitt mesh vara då?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Kom på en till frågeställning!
Går det att förkorta mesh hur som helst? Eller köper man specifika längder?
Jag som har 17cm handled, hur långt ska mitt mesh vara då?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Många går bara att justera i spännet. 5 mm justeringsmån mao så läs noga vad som gäller.

Vad som funkar för dig beror på klockans storlek också. Tror många band är runt 16-17 cm.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Den är djävligt snygg på mesh så tummen upp från mig på det :)

Dock skulle jag om jag skulle ha den som beater välja gummi eller nato :p
 

MrRipley

Omega
Många går bara att justera i spännet. 5 mm justeringsmån mao så läs noga vad som gäller.

Vad som funkar för dig beror på klockans storlek också. Tror många band är runt 16-17 cm.

Om vi tar skx007 som jag tänkt köpa som exempel, den har en diameter på 42mm.

Mina handleder mäter ca 17cm, länken bör då alltså vara ca 13-14cm för att klockan ska få ett bra fit, inte sitta jätte tight och samtidigt inte vara för hängig.

Om jag satsar på en med max 14cm som längd så borde den ju kunna regleras några millimeter neråt om så skulle behövas, vad tror ni?



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Mesh är väl egentligen rätt på dykare överlag? Och speciellt Shark Mesh! Kör säger jag bara, KÖR!

Jag har dock inte vågat köpa ngt pga mina puny handleder så vill jag att de sa finnas rum för inställningar, och då har jag i alla fall inte hittat några jag fallit för.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Om vi tar skx007 som jag tänkt köpa som exempel, den har en diameter på 42mm.

Mina handleder mäter ca 17cm, länken bör då alltså vara ca 13-14cm för att klockan ska få ett bra fit, inte sitta jätte tight och samtidigt inte vara för hängig.

Om jag satsar på en med max 14cm som längd så borde den ju kunna regleras några millimeter neråt om så skulle behövas, vad tror ni?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Blir nog perfekt så.

ImageUploadedByTapatalk1392070445.416002.jpg
 

MrRipley

Omega
Antebror - gultavlade heter SKX035, man blir glad av färgen - rekommenderas :)

MrRipley - se bild nedan (snodd från webben), tänk flygplansbälte.

mesh5.jpg

Fantastiskt snyggt!
Det är ett sådant "seatbelt" som rber tipsade om!
Tror dock att jag går på varianten som laketwig skrev om, då jag inte vill lägga samma kostnad på bandet som klockan i sig kostar, tycker att den han länkade såg snygg ut även om din omegalänk skulle vara det optimala!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Min länk är 15cm i längsta läge och går att korta av med hjälp av hålen i spännet ca 1,5cm, känns perfekt i längd. Har den i spannet 14,5 till 14 i längd på Seikon (sommar/vinter). Har knappa 17cm i omkrets på handleden om det kan hjälpa. Omegas mesh är ju lite stela vilket gör att man kanske vill ha någon extra millimeter i längd för att det inte ska kännas för tajt. Har inte testat det du tänker köpa så kan inte jämföra tyvärr...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
axel_ brukar köra med mesh så nu får han så snällt presentera vilket han använder till sin Skx...

Ang var du skall handla den så tycker jag WH med DHL som frakt är optimalt... går snabbt...
 

MrRipley

Omega
Har kollat på eBay nu, wjean säljer mesharmband med länkar så att man reglera längden mellan de som har 16cm omkrets till de som har 22cm på sina handleder. Ska maila honom för säkerhets skull och kolla så att det funkar med min handled!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tycker mesh ser för taskigt ut om inte boetten har dolda luggar (ploprof, the grand, baby ploprof, big blue, speedmaster mark). Omegamesh är riktigt schysst men att sporta det på en Seiko (eller för den delen Breitling whatsoever) är dock en styggelse
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Kan också rekommendera shark mesh från "wjean" på ebay. Snyggt, tungt och bra kvalité :)
Min clasp var dock lite skev av någon anledning men kontaktade "wjean" och hade en ny liggandes i brevlådan några dagar senare.
 
Topp