• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första modd...

Camo00

Patek
Jag är extremt ohändig! Klarade inte av träslöjden, kan inte måla, snickra eller knappt knyta mina skor. Jag har förstört fler projekt än jag har rott i hamn. När vi borrar upp hyllor blir det oftast fel och många, stoooora hål som resultat. Jag slår sönder minst en tallrik i veckan när jag diskar och spiller alltid när jag äter. Jag har helt enkelt sjukt kass finmotorik och öga-hand-koordination samt dåligt tålamod!
Ha gärna detta i åtanke när Ni kritiserar mitt senaste projekt?! :roll:



Det började med att jag köpte den här:
Citizen1jpg_zpsbaa498c1.jpg




Den fick ingen handledstid alls då jag inte gillade den mesiga färgen på urtavlan och inte hittade något passande band.



Istället köpte jag ett trasigt verk med tavla och visare och slipade ner tavlan med sandpapper, egentligen helt utan mål...



Sen gick vi förbi Panduro och då fick jag en idé sprungen ur Natot jag hade på mig och skamlöst stulen av en modd jag sett här på KS tidigare! Spontanköpte lite hobbyfärg och gick hem och målade, maskade och målade igen. Monterade ihop klockan och Voilá; min första hemma-modd:

Citizen-modd1jpg_zps4d418696.jpg


Citizen-modd2jpg_zpsdcbba59d.jpg


Citizen-modd3jpg_zps4cc895c2.jpg




Att det ser lite snett ut beror på att hela verket hamnat lite snett i boetten, men det är åtgärdat nu... :D
 

naggge

Panerai
Jag hyllar!
Vågat gjort och resultatet ska du vara nöjd med. Bra jobbat och kul att göra en egen tavla istället för att köpa något färdigt.
 

Gregerus

Omega
Camo00 skrev:
Jag är extremt ohändig! Klarade inte av träslöjden, kan inte måla, snickra eller knappt knyta mina skor. Jag har förstört fler projekt än jag har rott i hamn. När vi borrar upp hyllor blir det oftast fel och många, stoooora hål som resultat. Jag slår sönder minst en tallrik i veckan när jag diskar och spiller alltid när jag äter. Jag har helt enkelt sjukt kass finmotorik och öga-hand-koordination samt dåligt tålamod!
Ha gärna detta i åtanke när Ni kritiserar mitt senaste projekt?! :roll:

Det låter nästan som att du beskriver mig.

Snyggt!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Modigt av dig, resultatet ser bra ut på håll och jag är nyfiken på hur du gick tillväga. Har du lackat ytan?
 

John R

Panerai
Helt fantastsikt roligt! Har garvat gott åt ditt hantverkar handikapps intro!

Blev en riktigt rolig klocka!!!

Bravo!!!!!!

/John R
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Min första modd...

Ariste skrev:
Modigt av dig, resultatet ser bra ut på håll och jag är nyfiken på hur du gick tillväga. Har du lackat ytan?

Tack så mycket, alla! Det värmer!

@Ariste: Det finns en anledning till att bilderna är på långt avstånd! ;)
Halvmatt hobby-sprayfärg bara, ingen lack. Funderar på att lacka den då ytan på nära håll ser väl porös och hemmamålad ut...
 
C

Crowolf

Guest
Sa inte du nåt om 'Händig som påtänd Elefant' eller dylikt för ett tag sen..???

Det här är ju as-kul och riktigt cool!

Så det så, Tjack-Elefant!
:D :D :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp