• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Rolex hur gick det till

Pelarn

Patek
2-Faktor
Har gillat klockor sedan barnsben i början en hel del Digitala/Quartz.
Den första riktiga klocka som jag fastnade för var en Bondklocka Omega SMP självklart automatisk urverk.
Tyckte den var så jävla läcker:D. Men inte kan man väl köpa en klocka som kostar 17200kr (2003)?
Ville köpa klockan men kände det var för mycket att lägga på en klocka:(
En fredag 2003 så slutar jag tidigare från jobbet, kanonväder dags för några bärs med polarna:happyhappy:
Eftersom jag slutade tidigare så går jag in på klockaffären i Västerås för att bara känna på underverket. Får en Omega katalog och går och sätter mig och dricker bärs och dreglar katalog i väntan på mina polare.
Ni fattar vad som händer…..
Självklart så går jag tillbaka och köper klockan:D
Den klockan har jag haft i princip varje dag sedan dess.

image.jpg


Lånad bild
Numera sitter den på blått skinn

image.jpg


Det var lugnt med klockor ett tag så fick jag ärva den här.

image.jpg

Klockan funkade men var i ett dåligt skick så den lämnades in för renovering/reparation.
Renoveringen kostade mer än det kostade att köpa den här
image.jpg

Köpte den för att få en beater började känna att min trotjänare SMP skulle få behålla sitt fina skick trots 10 år i daglig tjänst.
Ville göra något för min trogna vän så Omegan skulle lämnas in för service, ja den hade inte fått service på tio år. Aldrig tidigare trycktestad inte heller bytt packningar. Bastat, badat, jakt, fiske, motorcykel körning allt har den ställt upp på utan att krångla.
Så tillbaka i Klockaffären för service av Omegan, nykter den här gången:D
Måste så klart klämma och känna, det var två klockor som jag fastnade för dels Omega PO 8500 XL samt Rolex 114060.
Gick från affären och kände att jag måste Googla på klockorna.
Det var nu som det hände jag hittade KS!!!!
Blev medlem 29 mars 2014 och köpte min första klocka här på forumet en PO 8500 XL

image.jpg


image.jpg

En mycket trevlig klocka, en kraftig bit på länk. Föredömlig recension på Omega PO 8500 finns att läsa här på KS.
Här ihop med lillebror, 45.5 vs 41,5mm
image.jpg

Nu är det så att min första Omega klocka kände sig lite utanför, jag förstod att det är ingen idé att ha två Omega dykare. Måste byta till ett annat märke och vad är då inte lämpligare än en 114060. Föredömlig recension finns att läsa här på KS även på denna klocka.
Även Rolexen är köpt här på forumet. Tack KS för annonsplats
image.jpg

image.jpg

Så har min väg till första Rolex sett ut.
Tack för mig, kul att du orkade läsa ända hit.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Alltid trevligt att höra andras väg till klockgalenskapen. Nu kommer det bara att bli tätare mellan inköpen. :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Härligt att läsa om den galna resa som så många av oss andra gjort! Tog mig ett halvår från köpet av min PO Chrono tills första Rolexen trillade in..
 
Topp