• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Tudor

Ernesto

Patek
2-Faktor
Skriv gärna i tråden vilken av subarna du föredrar, Rolex eller Tudor, efter ett par dagar på armen. Gärna varför också!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Skriv gärna i tråden vilken av subarna du föredrar, Rolex eller Tudor, efter ett par dagar på armen. Gärna varför också!

Behöver inte några dagar. Min 5513 kommer alltid att vara nr 1.
Den är THE Submariner i min värld. Dykarnas urfader, som jag tidigare skrivit i nån annan tråd. Den är det enkla, det rena, det ursprungliga eller åtminstone så nära det ursprungliga som min budget tillåter mig att komma.
Jag har nu testat olika 5513, 1680 red, 16610 och 14060 samt nu en Tudor 79090. Kan mycket väl tänka mig att köpa nån av dem igen men inte på bekostnad av min 5513. :)

För jag har gillat alla på olika sätt, men en 5513 meters first med domat plexi - det är grädde det. :cool:
 
Topp