• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Panerai samling

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Finns det några andra stora Panerai-samlingar i lilla Sverige?
Din är förövrigt helt i min smak. Tänkte testa Panerai för första gången nu i år.
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Finns det några andra stora Panerai-samlingar i lilla Sverige?
Din är förövrigt helt i min smak. Tänkte testa Panerai för första gången nu i år.


Har varit på Nymans för att försöka etablera en kontakt för att kunna inhandla Special Edition (SE) klockor men det är tydligen nån privatkund som sveper upp alla Panerai SE som en dammsugare (en som handlar för större summor än jag) så det finns säkert någon/några därute med en brutal samling pannor tror jag, det vore jättekul att få träffa någon likasinnad :)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Exakt, en 372:a skulle sitta som en kniv i ryggen för dig MickeG!

3d559478ecf311e2beb322000aaa0754_7.jpg


837de1e0da6411e29edf22000ae916b0_7.jpg



Den är riktigt läcker! Ska försöka bilda en färskare uppfattning nästa gång jag får tillfälle att prova 47mm luminor.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Har varit på Nymans för att försöka etablera en kontakt för att kunna inhandla Special Edition (SE) klockor men det är tydligen nån privatkund som sveper upp alla Panerai SE som en dammsugare (en som handlar för större summor än jag) så det finns säkert någon/några därute med en brutal samling pannor tror jag, det vore jättekul att få träffa någon likasinnad :)
Ping stoffe56
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
372 har jag tänkt på men eftersom jag inte gillade hur 47mm luminor satt på vristen (iofs ett 3-4 år sen) så har jag inte riktigt snöat in på luminor 47. Har dock tänkt försöka testa en i verkligheten snart så jag får en en färskare uppfattning.
Sitter svinskönt, lågt och bra.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Har själv inga monsterhandleder (18,5) men de är rätt breda lika så handryggen vilket gör att stora klockor passar helt ok. Så stirra er inte blinda på omkretsen, det finns även andra kvalitéer som är intressanta ;)
 

Jibe

Cartier
Kanonfin samling du har där :)
Kan tipsa om denna video som visar hur en Panerai tillverkas (förlåt om den redan har delats innan)
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Runt 16,5 cm... Största jag haft var väl IWC ingen på 42.5mm som kändes lite på gränsen. Men det är ju som sagt en helt annan boettform.


Vet inte hur det är med övriga märken men när det gäller Panerai så är utformningen av boetten viktigare än antalet mm.
1950-boett på 44mm sitter högre och sämre på min vrist än en Radiomir 47mm som ex.

Prova en 44mm Luminor (Bettarini) om du får möjlighet - kan ha fel men jag är ganska övertygad om att den bör funka på din vrist.
 
Topp