• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min SEIKO 6217 behöver delar + service

Roger.SWE

Omega
Hej,

Jag har en SEIKO 6217 som behöver delar och en service. Den behöver ett glas, en dykring, ett armband och ramen som sitter runt datumet. Armband går ju att få tag på, men dykringen kan nog bli lite svårare. Glaset kanske går att polera? Kanske man kan ta datumramen från en nytillverkad tavla? Jag såg en ny tavla på ebay.

Finns det någon där ute som har delar till min klocka och finns det någon urmakare i Stockholm som är duktig på dem här gamla klockorna?

SEIKO 6217 .jpg


SEIKO 6217..jpg


Tack på förhand.
/Roger
 

plattfot

Rolex
Tror du får svårt att hitta en urmakare i stockholm, eller ens sverige som har delar till den.
Jag hade tagit det lugnt, hållt koll på tex. SCWF (thewatchsite.com) efter delar eller donatorklocka. Själva servicen/ monteringen kan många urmakare sedan göra.

Grattis till en klassiker väl värd att lägga lite tid och pengar på.

Edit: självklart skall du börja med att lägga ut en annons även här på ks. Varför gå över ån efter vatten?
 

Wettex

Cartier
Häftig Seiko! Kan rekomendera Jonathan Koch a.k.a Jmk500 på ebay. Han har rätt bra omsättning på Seikodelar. Har ett 6039A urverk på väg hem från honom. Du kan alltid maila och fråga på [email protected]

Lycka till!
 

Roger.SWE

Omega
Tror du får svårt att hitta en urmakare i stockholm, eller ens sverige som har delar till den.
Jag hade tagit det lugnt, hållt koll på tex. SCWF (thewatchsite.com) efter delar eller donatorklocka. Själva servicen/ monteringen kan många urmakare sedan göra.

Grattis till en klassiker väl värd att lägga lite tid och pengar på.

Edit: självklart skall du börja med att lägga ut en annons även här på ks. Varför gå över ån efter vatten?


Tack för ditt svar.

Jag ska självklart hålla kolla på http://www.thewatchsite.com sidan. En köpes annons ska det bli. Kanske man kan hitta en donator-klocka med lite tur.

Den är lite mer än en klassiker för mig. Jag har nämligen fått den efter min far. Han måste ha köpt den när jag var ett år gammal (1967). Han hade bra smak :)

/Roger
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tack för ditt svar.

Jag ska självklart hålla kolla på http://www.thewatchsite.com sidan. En köpes annons ska det bli. Kanske man kan hitta en donator-klocka med lite tur.

Den är lite mer än en klassiker för mig. Jag har nämligen fått den efter min far. Han måste ha köpt den när jag var ett år gammal (1967). Han hade bra smak :)

/Roger

Nu
Finns det en vridring ute på Ebay! Kolla in den Roger. Ytterst ovanligt att det dyker upp någon så passa på.
 
Topp