• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Misslyckat köp, Schoenuhren

Seinfeld

Omega
Hej! Skulle köpa en present till min bror. En vit Orient mako xl på Schoenuhren. Nu råkade jag köpa en Orient Ray istället så jag var ju en rejäl idiot kan man säga. Nu till min fråga. Kan man på något sätt avbryta beställningen eller är det kört? Beställde ganska nyligen.. tack på förhand
 
Om du beställde klockan i egenskap av privatperson och företaget finns i Tyskland (EU) har du ångerrätt. Läs mer på KonsumentEuropa.se
 

Rivalen

Rolex
Förklara för säljaren. Är han något seriös så borde det lösa sig.

Min dotter satt bredvid vid datorn och tryckte på knappen innan jag hann stoppa och köpte fel Speedmaster av jmryshi i USA. Det löste han utan problem. Sedan köpte vi rätt Speedy av honom några veckor senare, men det var inget krav.
 

JohnDoe

Rolex
Förklara för säljaren. Är han något seriös så borde det lösa sig.

Min dotter satt bredvid vid datorn och tryckte på knappen innan jag hann stoppa och köpte fel Speedmaster av jmryshi i USA. Det löste han utan problem. Sedan köpte vi rätt Speedy av honom några veckor senare, men det var inget krav.
Lite OT: hur kunde det ens hända att hon köpte något? Man ska aldrig lagra sina kreditkortsuppgifter i datorn/paddan/telefonen ;)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur stor är sannolikheten att köparen ändrar ordern utan säljarens godkännande och medvetande?
Inte så stor antar jag. Jag tänkte mer att möjligheten finns att brorsan till TS kanske valde den felbeställda klockan. Alternativt att han beställde rätt och sedan skickar tillbaka den felbeställda

Men poängen med att jag skrev som jag gjorde var att det inte bör vara en referens för säljaren förens TS väljer att berätta vad som hände och hur det löste sig.

Så berätta gärna @Seinfeld, vi är nyfikna!
 
Senast ändrad:
Topp