• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mitt första klockköp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jextic

Breitling
Jag har sedan barnsben varit intresserad av klockor,men har bara ägt ett par billiga quarts klockor.
Idag när jag var inne i solna centrum så passade jag på att klämma och känna på ett par omega speedmasters.
Det slutade inte bättre (eller sämre) än att jag slog till på en speedmaster proffesional apollo 15 40th anniversary edition.
Så nu sitter man ordentligt fast i träsket och har redan börjat sondera rolex och breitling samt tudor.
 

Bilagor

  • IMG_2911.JPG
    IMG_2911.JPG
    199.2 KB · Visningar: 512
  • IMG_2912.JPG
    IMG_2912.JPG
    213.9 KB · Visningar: 499
  • IMG_2913.JPG
    IMG_2913.JPG
    231.1 KB · Visningar: 514
  • IMG_2902.JPG
    IMG_2902.JPG
    192.5 KB · Visningar: 555

JEK

Cartier
Jag har sedan barnsben varit intresserad av klockor,men har bara ägt ett par billiga quarts klockor.
Idag när jag var inne i solna centrum så passade jag på att klämma och känna på ett par omega speedmasters.
Det slutade inte bättre (eller sämre) än att jag slog till på en speedmaster proffesional apollo 15 40th anniversary edition.
Så nu sitter man ordentligt fast i träsket och har redan börjat sondera rolex och breitling samt tudor.

Kul med nytt! Gratulerar!
 

Jextic

Breitling
Tackar så mycket.
Det verkar vara ett härligt och öppet gäng som hänger här. :)
synd bara att utbudet av klockor till mina spagettiarmar känns lite tunt.
Får väl kika på obskyra udda modeller eller ladiesklockor :p.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis till en grym klocka, och välkommen!
Att ha armar som klarar damklockor är inte alltid dumt då dem oftast är billigare! ;)
 

Rivalen

Rolex
Välkommen och grattis till en klassiker som du mycket väl kan behålla livet ut och i generationer därefter, 42 mm kommer aldrig att bli omodernt och månklockan duger för alltid!
 

Rivalen

Rolex
Jag tror att efter ca 10 min är det kört att editera och du får välja att komplettera istället. Har svårt att tro att moderatorer nånsin kommer att synpunkter på köptrådar som andas genuin klockglädje, så längden på ditt ursprungliga inlägg är ointressant, det du skrev och valet av klocka sa en hel del. Har du mer att berätta så är det alltid roligt att läsa. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp