• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Molles resa till Seiko...satte spår *paketöppning*

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Grattis Martin, ett riktigt bra köp. Jo, nu har Molle startat en GS-feber. Är bara tvungen att testa sonens.....
ana4a2e9.jpg

Sjutton vad svårt att få bra fokus!
 

JesperO

Rolex
Tycker man ofta hör inspirerande rop ala "nu jäklar är det dags för en GS" efter alla bilder och poster... (Tex tänk YonssonYonssons GS GMT)... Men sedan blir det inte så mycket av det...
Får se om det blir ändring på det...
 

TicTack

Cartier
Japanska lyxklockor är som japanska lyxbilar, silent killers!

Också perfekt om man vill slippa avundsjuka blickar i missunnsamma miljöer!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Hade tidigare en med svart tavla, faktiskt en av de mest kvalitativa klockorna jag ägt (känslomässigt)

Grattis!
 

TicTack

Cartier
Hade tidigare en med svart tavla, faktiskt en av de mest kvalitativa klockorna jag ägt (känslomässigt)

Grattis!

Jag sitter här och blir lite sugen på en sån där kokos-urtavla och springdrive med något snyggt läderarmband! (Jag är inget japan-proffs, men deras svagaste "länk" på det jag sett har faktiskt varit metallarmbanden).

Vad får man för noggrannhet i en sån där spring drive? Som en standardkvarts?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag sitter här och blir lite sugen på en sån där kokos-urtavla och springdrive med något snyggt läderarmband! (Jag är inget japan-proffs, men deras svagaste "länk" på det jag sett har faktiskt varit metallarmbanden).

Vad får man för noggrannhet i en sån där spring drive? Som en standardkvarts?


Håller med om länken och bar den därför på läder, hittade en gammal bild..

b70896.jpg


Angående gångavvikelsen minns jag inte riktigt, yonsson eller Molle kan definitivt svara på detta :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha potatoes potatoes för mig men visst :D

Länken tyckte jag iaf va lite rasslig för att vara från 2008 eller va den nu var..

Klockan i sig, fantastisk!
Smaken är som baken. Jag tycker den 5-delade länken (SBGA003) är mycket bättre än den tredelade (SBGA083/085) just för att den är ledad en extra gång och blir mer följsam/mindre stel.
 
Topp