• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Momentum Analog Digital Klocka, kan de va något :)

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena,

Sitter och funderar på nya prover från Momentum, och ev testpiloter för detta inför våren.
En modell som jag kollat mycket på, men inte kan bestämma om jag ska ta in i butiken.
Den heter Format 4 vissa drag av en viss Breitling kanske, men snyggare ??
Helt i Titanium med länk och Saffiglas med AR på insidan hamnar den strax under 4 tusen.
Mycket pengar för ett Quartz ur kanske ? men finns inte mycket att välja på om man vill ha en lite mer
dressad G-Shock, Bilderna gör den inte rättvisa mycket mattare mörkare grå, lite råare titanium look.
43mm och trycktestad till 100meter.
Vad säger ni ? Skulle vara sjysst med lite feedback på funderandet :)

Format4 2.jpg


Format4 1.jpg


Tack för ordet / Mathias
 

Limpas

Cartier
Snygg, men priset känns aningen högt och för mig kommer den inte över ripoff-ribban tyvärr. Jag ser gärna en mindre (>=40 mm), smidigare, beater i dykarstuk istället :)

Edit: Dock är jag all for ana-digi.
 

Connor94

Omega
Tycker att den har potential som instegs klocka om man är ute efter Breitling eller Sjöö Sandström liknande ur. Men som föregående talare så är priset lite för högt kan man tycka..
 

Riley

Panerai
Jag kikar regelbundet på att lägga till en analog/digitalare till samlingen, så jag välkomnar alla initiativ till nya skapelser.
Framförallt då större klockföretag verkar lite stela på just den den typen av klocka och kör samma urverk utan att orka ändra utseendet speciellt (se lånade bilder nedan).

380178793.jpg
Bild03.JPG
Raymond-Weil-8400-ST-20001-Analog-Digital-Stainless-Steel-Mens-Watch-0-0.jpg
Hamilton-Khaki-Flight-Timer-thumb-1024x720-19721.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Är också grymt sugen på en analog/digtalklocka Skulle den vara bara lite billigare hade jag nog huggit direkt :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Tjena,

Sitter och funderar på nya prover från Momentum, och ev testpiloter för detta inför våren.
En modell som jag kollat mycket på, men inte kan bestämma om jag ska ta in i butiken.
Den heter Format 4 vissa drag av en viss Breitling kanske, men snyggare ??
Helt i Titanium med länk och Saffiglas med AR på insidan hamnar den strax under 4 tusen.
Mycket pengar för ett Quartz ur kanske ? men finns inte mycket att välja på om man vill ha en lite mer
dressad G-Shock, Bilderna gör den inte rättvisa mycket mattare mörkare grå, lite råare titanium look.
43mm och trycktestad till 100meter.
Vad säger ni ? Skulle vara sjysst med lite feedback på funderandet :)

Format4 2.jpg


Format4 1.jpg


Tack för ordet / Mathias

Hur gick det sen? Kommer de bli någon försäljning av denna klocka? Skulle även kunna tänka mig vara testpilot om det skulle behövas :)
 

finnirgens

Panerai
Ser cool ut. Analog och digital tidvisning flyger på rätt klocka, typ Aqualand enligt mig. SS modell är också fin. Priset, ja svårt att uttala sig om.....har inte sett någon recention någonstans.:)
 

_jonte

Patek
Riktigt schysst modell, den gillar jag! Inspirerad av Breitlingen, så klart.. men tycker absolut inte det är nån rip-off.
Skulle gärna vara testpilot på den om du vill @Royal Straps, hör av dig i så fall.
 

DrDre

Patek
breitling-cockpit-b50.jpg

Jag tycker nog att den ligger rätt långt ifrån Aerospace när det gäller design. Aerospace är ju dessutom mkt mindre och tunnare. Det enda som de har gemensamt är de dubbla raderna med digala funktioner men det finns det många klockor som har (är nästan säker på att det är ett ETA.urverk i grunden). Däremot påminner den väl lite om en annan Breitling som kom förra året. Breitling Cockpit B50.
bmBoU4Yh.jpg
 
Senast ändrad:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag gillar den, men känner nog som många andra här att priset är lite för högt.
Den Momentum jag köpte av dig, fungerar dock perfekt och den har gillat att bada massor i Medelhavet nu i sommar. Den var dessutom riktigt prisvärd! Tack igen!
 
Hej Alla !

Ny på forumet här men tänkte dela med mig av min erfarenhet av momentum då jag beställde en av ren nyfikenhet från Canada. Detta är en billighets klocka med ok kvalité kan inte på någotvis jämföras med de klockor som näms i alla inläggen. Hur kan jag säga det ? Jo är stor brukar av analog/digital klockor och har i stort sätt haft alla i texten men har alltid kommit tillbaka till min emergency med Co-pilot från 2011

Momentumen är en bra instegs analog/digital. Men kvalité på länk, vridkrans osv har mer att önska. Titanen är väldigt repkänslig och får väldigt lätt fingeravtryck. Köpte både med metall länk och gummi rem och använde mest gummi remmen som var väldigt skönt.

Som sagt en helt ok slit och släng klocka och går absolut att hitta billigare. Momentum Canada är väldigt snabba med sina leveranser och service åtagande.

Med vänlig hälsning,
Björn
 

Landshark

Cartier
Tjena,

Sitter och funderar på nya prover från Momentum, och ev testpiloter för detta inför våren.
En modell som jag kollat mycket på, men inte kan bestämma om jag ska ta in i butiken.
Den heter Format 4 vissa drag av en viss Breitling kanske, men snyggare ??
Helt i Titanium med länk och Saffiglas med AR på insidan hamnar den strax under 4 tusen.
Mycket pengar för ett Quartz ur kanske ? men finns inte mycket att välja på om man vill ha en lite mer
dressad G-Shock, Bilderna gör den inte rättvisa mycket mattare mörkare grå, lite råare titanium look.
43mm och trycktestad till 100meter.
Vad säger ni ? Skulle vara sjysst med lite feedback på funderandet :)

Format4 2.jpg


Format4 1.jpg


Tack för ordet / Mathias
Vidrig design! :clown: imho...
 
Topp