Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Morfars gamla fickur

Diskussion i 'Vintage' startad av Sparvel, 3 oktober 2016.

1. Sparvel
    Trådstartare

Sparvel Bonde

Var och hälsar på min mamma i helgen och fick syn på min morfars gamla fickur! Jag kan tyvärr inget om fickur och tänkte höra om det finns någon här som har någon information om det och om det är värt något mer än guldet? Drog upp den och den tickade igång! Kändes ganska kul att tänka sig morfar med den i västfickan då han hade fracken på sig!
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Arsius11, Stroboman och eriksson850 gillar detta.
  2. Banankontakt

Banankontakt Stadsbo

Sparvel och eriksson850 gillar detta.
  3. DrDre

DrDre Friends of KS

Tyvärr tror jag inte att det är värt så mkt mer än guldet. Har själv ett liknande fr Omega som jag ärvt fr min farfars far. Det har högt affektionsvärde men det kryllar av dem (det är ju inget man kastar bort vid bodelningar) och efterfrågan är rätt begränsad så länge det inte står ngt fint på urtavlan (dvs Patek) eller de har några spännande funktioner (tex repeater).

Banankontakt och Sparvel gillar detta.
  4. Sparvel
    Trådstartare

Sparvel Bonde

Ok! Tack för svaren! :)

5. Exxet

Exxet Borgare

Verket ser ut att vara ett Unitas och ganska "modernt" skulle gissa på 1950 och framåt, värdet är nog bara guldvärdet tyvärr, det emotionella är oftast högre, ser fint ut.

Sparvel gillar detta.
  6. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Ser ut att vara i fint skick och med väldigt fina tillbehör. En keeper!