Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Mormors Omega.

Diskussion i 'Vintage' startad av Sjobedan, 23 oktober 2014.

1. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Undrar lite om denna klockan.

Den är mekanisk, men är lagd på hyllan av någon anledning. Aldrig servad och går nog lite bristfälligt. (Vad kan det kosta att fixa?)

Guld belagd boett tror jag.

Så vad kan KS berätta om denna klockan? Värd att reparera? Evt värde? image.jpg image.jpg image.jpg

Affe gillar detta.
  2. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Ganska lik min frus seamaster som är -60 tal.

letade efter ett utbytesverk så höll på att buda på några från kaplans och då automaterna för ca tusenlappen ,tyckte det var ganska högt.. Små dag klockor (gissar att denna ligger typ på 21mm?) är inte direkt det hetaste på marknaden men såklart ska du laga den, modet vänder kanske snart igen.

Rengöring och smörjning var inte allt för dyrt på min hos fristående urmakare, dock var rotoraxeln paj. lätt bökigt att hitta en ny, men löste det med ett utbytes verk.

Sjobedan gillar detta.
  3. Strindberg

Strindberg Biskop

Jag har bra många damverk, om någon behöver delar. PM:a om så är fallet.

Ako, Sjobedan och Jacob gillar detta.
  4. Sjobedan
    Trådstartare

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Kan du serva ett sådant ur? Om så är fallet, skicka gärna ett PM med prisöverslag (evt bara att byta ut verket och allmän shining) :)

5. billo

billo Stadsbo

Kan tyvärr inte hjälpa dig, men ville bara säga att Mormor har bra smak :)

Sjobedan gillar detta.
  6. Strindberg

Strindberg Biskop

Tyvärr, är bara knappt novis i urmakarbranchen. Vi ha dock guldsmedsaffär, och skrotar en hel del ur (förlåt, och det svider i hjärtat varje gång), så en hel del verk finns, ofta med utryckt krona/bom, men jag spar verken bara utifall. PM:a cal så kan jag leta.

Sjobedan och F-L-P gillar detta.