• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har jag missat något? Har det varit en skandal?

Kniven sitter väldigt löst och kan lätt sticka ut litegrann. Tillräckligt för att orsaka blodvite.

PXL_20240315_162008109.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Bond99.JPG


Min Bond, bladet faller inte direkt ut av sej själv, men det är ingenting heller som håller det infällt.

Min faller inte ut av sig självt heller, men ett lätt slag på bladets änd-del/skaft gör att spetsen tittar ut.
Skulle kunna hända genom att man t ex lägger ifrån sig verktyget lite slarvigt på golvet, plockar upp den igen för att använda tången - och .. Aj.
 

Laplander

Rolex
Min faller inte ut av sig självt heller, men ett lätt slag på bladets änd-del/skaft gör att spetsen tittar ut.
Skulle kunna hända genom att man t ex lägger ifrån sig verktyget lite slarvigt på golvet, plockar upp den igen för att använda tången - och .. Aj.

Jo precis, eller att man tappar verktyget och plockar upp det utan att titta först.

Bond100.JPG


ST300 har för övrigt precis samma fel utan att det slagits några alarm, Rebar klarar sej med en hårsmån...
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Jaha, den sista säkerhetskontrollen av totalt 6st tog min Gerber Vise och behöver således en ny smidig sak som sitter på nyckelknippan.
Varit nöjd med visen men är ju kul med variation och har ibland saknat sax.

Tips på ny rackare? Snabb googling så hittade jag Gerber Dime. Är den något att ha?
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Jaha, den sista säkerhetskontrollen av totalt 6st tog min Gerber Vise och behöver således en ny smidig sak som sitter på nyckelknippan.
Varit nöjd med visen men är ju kul med variation och har ibland saknat sax.

Tips på ny rackare? Snabb googling så hittade jag Gerber Dime. Är den något att ha?
Jag äger båda.
Den som sitter på min nyckelknippa är Dime.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Jaha, den sista säkerhetskontrollen av totalt 6st tog min Gerber Vise och behöver således en ny smidig sak som sitter på nyckelknippan.
Varit nöjd med visen men är ju kul med variation och har ibland saknat sax.

Tips på ny rackare? Snabb googling så hittade jag Gerber Dime. Är den något att ha?
Dime är väldigt prisvärd skulle jag säga. Finns även i rese-utförande utan kniv vill jag minnas.
På bilden: Gerber Dime, Splice, Shortcut + Leatherman Micra och Style CS🙂
IMG_20240324_174450.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jaha, den sista säkerhetskontrollen av totalt 6st tog min Gerber Vise och behöver således en ny smidig sak som sitter på nyckelknippan.
Varit nöjd med visen men är ju kul med variation och har ibland saknat sax.

Tips på ny rackare? Snabb googling så hittade jag Gerber Dime. Är den något att ha?

Om tång inte är ett måste är Victorinox Rambler väldigt liten och smidig.

SAK_0_6363_primary.jpg
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Dime är väldigt prisvärd skulle jag säga. Finns även i rese-utförande utan kniv vill jag minnas.
På bilden: Gerber Dime, Splice, Shortcut + Leatherman Micra och Style CS🙂
IMG_20240324_174450.jpg

Tack, ska kika in några av dom. Inte förvånad att du har så många 😅

Om tång inte är ett måste är Victorinox Rambler väldigt liten och smidig.



SAK_0_6363_primary.jpg

Nej, egentligen är det väl inte ett måste. Ska titta på victorinox som alternativ 😊


Dime finns i rese-utförande 😎
Hittade några till små-tools...
Gerber Solstice, Curve och Short ut i BearGrylls version, Nextool Flagship mini och Leatherman Style🙂
IMG_20240324_175322.jpg

Behöver inte rese-utförande egentligen, utan var bara glömsk när jag reste.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Letade efter något i verktygslådan med diverse udda verktyg som jag väldigt sällan använder, och hittade detta "multitool". (Inte vad jag letade efter egentligen.)

Har inget minne om hur och när detta kom i min ägo, jag kan inte minnas att jag har köpt det. Antagligen ett arv, eller vinst på någon tävling eller nåt. Tror inte jag någonsin har använt det. Ingen märkning, rätt låg kvalitet, nitat, trögt att få ut verktygen som delvis rostat ihop lite, linjal i enbart tum.

Men det är trots allt ett multitool. :)

udda-multitool.jpg
 
Topp