• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Nyanlänt mögel idag!
IMG_20160519_191317.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur stor är din då? Antar att det är en generisk boett? Kanske skulle försöka jaga rätt på något liknande först och testa...
Ingen generisk boett! Fyrkantiga boetter innebär större area än rund så på så sätt bär de större. Men bandhornen ser rätt korta ut så bärs nog inte mycket större än en rund boett. Däremot tycker jag den är lite för 70-talsful, men det är ju upp till var och en att avgöra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen generisk boett! Fyrkantiga boetter innebär större area än rund så på så sätt bär de större. Men bandhornen ser rätt korta ut så bärs nog inte mycket större än en rund boett. Däremot tycker jag den är lite för 70-talsful, men det är ju upp till var och en att avgöra.
Instämmer, framförallt tycker jag att 60 papp på en sådan stil av klocka rätt mycket. Det är ju mycket pengar oavsett för en klocka men vad jag menar är att jag hellre hade hittat något som känns lite mer gångbart över tid stilmässigt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer, framförallt tycker jag att 60 papp på en sådan stil av klocka rätt mycket. Det är ju mycket pengar oavsett för en klocka men vad jag menar är att jag hellre hade hittat något som känns lite mer gångbart över tid stilmässigt.
Den som @LongCon har är inte samma boett. Hans påminner mer om en Tissot Seastar worldtimer jag hade, som var ca 42mm exkl. kronor. Den kändes för stor för mig.
 
Topp