• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

snoozarn

Patek
2-Faktor
Så lite drama på banan men utanför, ja jävlar. Nu utreds FIA chefen också, en udda filur.

 

POO

Panerai
Om Tsunoda hade lytt stallorder o släppt Ric då han skulle, dvs direkt!! hade Ric kört om.
Nu tog Ric däck slut bakom Tsunoda.
Tsunoda är en idiot!
Ric är den enda som kört jämt med Max i RB, den enda.
Sista säsongen de hade ihop var väl inte så jämn? Om nu Ricciardo är så snabb, varför susade han inte om Tsunoda med sina snabbare däck i stället för att behöva teamorder? Förutom att det var rätt jämnt Max första säsonger i F1 är där väl inte så mycket som tyder på att Ricciardo skulle ha så mycket att sätta emot idag?
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Orkar inte ens ge mig in i allt off-track drama mer...

Däremot pratade jag med en kompis häromdagen och det är ju fascinerande att efter det att F1 fick "seriösa" ägare och de kvinnojagande fylltrattarna (lite raljant jag vet) slängdes ut, så är sporten mer populär än någonsin.

Men inte för "the pinnacle of racing" utan som någon typ av love island/paradise hotel variant i motorsportvärlden.
 

Kingesson

Omega
Klart Bearman ska få en chans i mitt reservlag!

IMG_3880.png
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Hur fungerar det där med att hoppa in i f1,
kastar Bearman bort f2-säsongen lite nu då?

Har man inte så mycket för att vinna f2 om man är med i tex Ferrari Academy, för man får väl ändå inte fortsätta där om man vinner hela serien?

Var lite svår-googlad av naturliga skäl den unge Bearman.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Han laddade på bra i kvalet unge Bearman. Hoppas han kan göra ett stabilt race och ta sig i mål. Topp 6 vore grymt av honom, topp 8 bra, topp 10 ok. Hoppas nacken håller en racedistans.
 

Prefab

Cartier
Brutal sågning av Ricciardo i den här läsvärda analysen:


For a driver who supposedly started 2024 as a dead man walking – aged 34, in the final year of his contract and with a disorderly queue forming to steal his seat – Sergio Perez’s start to the season has been very encouraging.

Qualifying never has and never will be his strong point, but in every other respect Perez is doing everything Red Bull can ask of him right now – banking the points, acting as the perfect wingman to Verstappen and being right there to step up just in case Max runs into trouble.


He may still talk of targeting the title, but deep down has he finally made peace with the fact that the World Championship will never come his way as long as Verstappen is his team-mate?

A strong start to the season is nothing new for Perez at Red Bull, of course, and the evidence of the last couple of years suggests this still has the potential to go very wrong very quickly.

If the traditional mid-season slump does happen and Red Bull are tempted to start looking elsewhere after all, however, it is becoming increasingly clear that Daniel Ricciardo is in no fit state to step up as his replacement.

For all the pre-season optimism about the increased technical partnership with the senior team – and the prospect of a couple of early season podiums propelling Ricciardo a Red Bull return – not much appears to have changed at RB over the winter beyond the name.

The car remains only a fringe contender for points at best and Ricciardo continues to lag – sometimes by quite some margin – behind Yuki Tsunoda, following the trend of late 2023.

And if he can’t even handle Tsunoda these days, what chance would he have of living with Max?

Only a twist of strategic fate ensured he finished ahead of Tsunoda in Bahrain and, six days later, Yuki stuck it to him – going half a second faster in Q2 in Jeddah to underline his inherent and eye-opening pace advantage.

The most disturbing part of Ricciardo’s weekend, though?

That came in the closing laps when he spun all on his own at the first corner.

It was a cry for help, reminiscent of the random party-trick spins Sebastian Vettel, his former Red Bull team-mate, would throw in mid-race during those undignified final years of his career, each one hitting home just that little bit more that his powers had deserted him for good.


Far from being the answer to Red Bull’s Perez problem, Ricciardo now has the air of the classic F1 journeyman – merely making up the numbers and blocking a seat that could be put to better use by Liam Lawson, another of those young drivers touched by magic.

The Daniel of old? He’s gone. And on this evidence, he ain’t ever coming back.

A Red Bull return is a rapidly dying dream.
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Brutal sågning av Ricciardo i den här läsvärda analysen:

Bara överdrifter från någon som utan koll, som bara söker klick.
Även Hamilton fick inte rätt på inställningarna.
Har du sett intervjuerna efter race, där förare beskriver helgen?
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Någon fler som ska kolla säsongens första lopp av Indycar ikväll? 😄
Felix Rosenqvist starta P2 & Marcus Ericsson P6
 

Kingesson

Omega
Tydligen tog det 41 sekunder att skifta Ricciardos däck, vilket inte visades i sändningen. I alla fall viss förklaring till hans svaga resultat den här gången.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Den där tavlan skojar man inte bort! Snyggt!!! Har en äldre version av samma modell gissar jag på G hem 🙌🏼

Tydligen tog det 41 sekunder att skifta Ricciardos däck, vilket inte visades i sändningen. I alla fall viss förklaring till hans svaga resultat den här gången.

Motorn var även inte helt kurrant i kvalet har det visat sig.
Många förklaringar bakom det svaga resultatet men RB förväntar sig nog mer av Ricc. Beslutet att peta Lawson gör sig påmind och det var likt Bearman en junior som hastigt kastades in i cirkusen och levererade på topp. Frågan är hur många fler än Horner som saknar Ricc och vad som händer med RBs planer mtp på allt stök som pågår. Jag upplever att Tsunoda kvalar och racear bättre just nu, rätt så tydligt dessutom.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Äntligen dags för Race week, denna gång runt jordklotet till Australien. Vi får vända på dygnet om man ska ha en chans att se live, annars repris tidigt lör/sön. :)


its-race-week-in-the-land-down-under-v0-knibtipc10pc1.jpeg


Tider för Australiens GP nedan.

Fredag
, FP1 kl 02:30. FP2 kl 06:00
Lördag, FP3 kl 02:30, kval kl 06.
Söndag, Grand Prix kl 05.


image.png



Extra extended highlights från 2003. :)
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Äntligen dags för Race week, denna gång runt jordklotet till Australien. Vi får vända på dygnet om man ska ha en chans att se live, annars repris tidigt lör/sön. :)


its-race-week-in-the-land-down-under-v0-knibtipc10pc1.jpeg


Tider för Australiens GP nedan.

Fredag
, FP1 kl 02:30. FP2 kl 06:00
Lördag, FP3 kl 02:30, kval kl 06.
Söndag, Grand Prix kl 05.


image.png



Extra extended highlights från 2003. :)

So it begins. Mitt i natten race 😆
 

Isodor

Audemars
Vad har vi lärt oss hittills i år?

RB ännu starkare , nu när även perez levererar.
MB fortsatt svårt och hitta rätt. Ej klättrat än, vilket jag tror vi var många som antog..
Ferrari klar tvåa, om de inte fakkar.
McLaren trodde man också var närmare top 3 på förhand, men inte än.
Haas har nog levererat bättre än jag trodde...
.. eller att racing bulls, williams och kick sauber varit sämre än jag trodde på förhand.
Alpine årets krislag.
 
Senast ändrad:

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Vad har vi lärt oss hittills i år?

RB ännu starkare , nu när även perez levererar.
MB fortsatt svårt och hitta rätt. Ej klättrat än, vilket jag tror vi var många som antog..
Ferrari klar tvåa, om de inte fakkar.
McLaren trodde man också var närmare top 3 på förhand, men inte än.
Haas har nog levererat bättre än jag trodde...
.. eller att racing bulls, williams och kick sauber varit sämre än jag trodde på förhand.
Alpine årets krislag.
Alpine har tagit ett steg bakåt. Läste att de var närmare tre tiondelar långsammare i kvaleti Bahrain jämfört med förra året. Har för övrigt sagt upp abonnemanget för F1TV med anledning av RBs dominans. Max leder med 5 sekunder efter andra varvet. Efter 10 varv har han kört in hela depåstoppet. Hatten av till dem.
Kampen mellan McLaren, Merca och stundtals Alonso är förståss spännande, men den kan jag se i efterhand på youtube.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
IMG_1801.png

Är det här en bugg eller? Hade ett sjukt vanligt snällt namn haha. Går inte heller varken byta namn eller lag.
 
Topp