• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som handlat av Timepiece Bank?

xmb216bc

Panerai
Som rubriken lyder. Belgiskt on line företag. Syns även på C24, kunde dock inte hitta ngt om dem i C24 tråden
 

Kugghjul

Panerai
Vad är det som drar, bäst priser eller speciell modell? Känns lite misstänksamt om de helt plötsligt är billigast på "allt"?

Var det inte en foto-ehandels-firma i Sverige som köptes upp av bedragare precis innan julruschen ett år? De hade perfekta reviews. Sänkte priserna så de var billigast på typ allt, levererade väl inget av vad de sålt? Eller minns jag fel?
 

Barabom

Omega
Vad är det som drar, bäst priser eller speciell modell? Känns lite misstänksamt om de helt plötsligt är billigast på "allt"?

Var det inte en foto-ehandels-firma i Sverige som köptes upp av bedragare precis innan julruschen ett år? De hade perfekta reviews. Sänkte priserna så de var billigast på typ allt, levererade väl inget av vad de sålt? Eller minns jag fel?
Vet jag inget om, men via trusted checkout bör det inte vara några konstigheter?
 

Strutsan

Breitling
Jag mailade Chrono24 ang ev klagomål på Timepice Bank och fick detta svar.

Dear Mr. Lundmark,

We attach great importance to the reliability of the listed dealers as a global online marketplace for luxury watches. We are, however, not involved in the actual sales process – the trade takes place between buyers and sellers.

The dealer "Timepiece Bank" has been selling items since [03.2014] on Chrono24 and is a Trusted Seller. So far, we have not received any negative reviews about this dealer.

In addition, this dealer uses Chrono24 Trusted Checkout for purchases. In this case, you pay via bank transfer to an account from Chrono24 and we accompany you throughout the purchase process.

We encourage you to clarify open questions directly with the seller. For example, you can ask for more photos or documents.


Additional information can be found in our safety instructions: http://www.chrono24.en/info/escrow.htm

Do you have any questions? We’d be glad to help.

Kind regards,
Your Chrono24 Team

Lea Guerin
Chrono24 Support
http://www.chrono24.com

USt.-IdNr. DE269055220
AG Mannheim HRB 708124
Geschaeftsfuehrer:
Holger Felgner, Tim Stracke
http://about.chrono24.com/
Chrono24-Newsletter
______________________________
Chrono24 – The World's Watch Market
 

xmb216bc

Panerai
Jag mailade Chrono24 ang ev klagomål på Timepice Bank och fick detta svar.

Dear Mr. Lundmark,

We attach great importance to the reliability of the listed dealers as a global online marketplace for luxury watches. We are, however, not involved in the actual sales process – the trade takes place between buyers and sellers.

The dealer "Timepiece Bank" has been selling items since [03.2014] on Chrono24 and is a Trusted Seller. So far, we have not received any negative reviews about this dealer.

In addition, this dealer uses Chrono24 Trusted Checkout for purchases. In this case, you pay via bank transfer to an account from Chrono24 and we accompany you throughout the purchase process.

We encourage you to clarify open questions directly with the seller. For example, you can ask for more photos or documents.


Additional information can be found in our safety instructions: http://www.chrono24.en/info/escrow.htm

Do you have any questions? We’d be glad to help.

Kind regards,
Your Chrono24 Team

Lea Guerin
Chrono24 Support
http://www.chrono24.com

USt.-IdNr. DE269055220
AG Mannheim HRB 708124
Geschaeftsfuehrer:
Holger Felgner, Tim Stracke
http://about.chrono24.com/
Chrono24-Newsletter
______________________________
Chrono24 – The World's Watch Market
Startade tråden pga jag inte kunde finna andra omdömen, annat än de som fanns på deras hemsida.
Låter ju strålande, jag såg inte vare sig på C24 eller deras egen hemsida att de tillhandahöll trusted sheckout? Jag kan ju vara ouppmärksam. En annan sak var att den gula tavlan på svartbratte såg så väldigt gul ut, inte den cobra gula. Lätt gjort att fela med kameran. Jag tycker det låter lovande med en del fina/bra omdömen. Faktum är, de håller faktiskt låga priser, därav oron, samtidigt som de vill verka seriösa. Så, alla som köpt från dem, låt oss andra veta/få del av era erfarenheter
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Startade tråden pga jag inte kunde finna andra omdömen, annat än de som fanns på deras hemsida.
Låter ju strålande, jag såg inte vare sig på C24 eller deras egen hemsida att de tillhandahöll trusted sheckout? Jag kan ju vara ouppmärksam. En annan sak var att den gula tavlan på svartbratte såg så väldigt gul ut, inte den cobra gula. Lätt gjort att fela med kameran. Jag tycker det låter lovande med en del fina/bra omdömen. Faktum är, de håller faktiskt låga priser, därav oron, samtidigt som de vill verka seriösa. Så, alla som köpt från dem, låt oss andra veta/få del av era erfarenheter
Rätt svårt att få rätt nyans på Breitlings gula tavlor vid fotografering.
 

Strutsan

Breitling
De Breitlingklockor de har till salu, iaf Chronomat GMT har pappers garanti och inte de nya digitala certifikaten. Kanske gör att det blir ett lägre pris?

Jag har mailat med David och fått ett mycket gott intryck, verkar absolut inte vara någon skojare, tvärtom.
 

Barabom

Omega
De Breitlingklockor de har till salu, iaf Chronomat GMT har pappers garanti och inte de nya digitala certifikaten. Kanske gör att det blir ett lägre pris?

Jag har mailat med David och fått ett mycket gott intryck, verkar absolut inte vara någon skojare, tvärtom.
Jag var inne på superocean chorno som låg väldgt lågt i pris men den verkar ha digitala certet.
Håller med dig om David, mailade rätt intensivt med honom och fick att gott intryck. Det som stoppade mig var att klockan i sig kanske är för stor och tjock för mina handleder..
 

Strutsan

Breitling
24 timmar efter order sitter klockan på armen, kan verkligen rekomendera Timepiece Bank och den service jag fått från David
 

Bilagor

  • IMG_1220.JPG
    IMG_1220.JPG
    139.5 KB · Visningar: 82

Hangarhunden

Cartier
Jag måste höja ett varningens finger för denna handlare.
Jag beställde en klocka som dom hävdade var tillverkad 2020. När jag efter beställning försynt frågade om inte den referensen hade blivit utbytt 2016/17?, så började en mailväxling som snabbt blev otrevligare och otrevligare.
Först hävdade dom att tillverkningsåret och referensen inte var intressant, utan endast att klockan hade garantistämpel från 2020.
När jag inte köpte deras resonemang och avbröt köpet så blev dom riktigt sura.
Plötsligt hävdade dom att AD'n som dom köpt klockan ifrån påstod att denna gamla referens visst var tillverkad 2020 genom en "over-stock production" av gamla delar. Detta kanske kan stämma, vad vet jag? Men när jag begärde något som helst bevis på detta så blev dom ÄNNU surare, och tyckte jag i princip var en förskräcklig person för att inte bara tro på deras ord. (Jösses!)
Jag klistrar in slutdelen av kommunikationen från C24 här nedan, så får ni bilda er egen uppfattning.

Handlaren; We were told by the official dealer from whom we bought this watch that the production year of this watch was definitely 2020, and not 2017 as you mistakingly claim. It comes from overstock production of this brand, not from regular production, therefor it is still produced up to date. So your whole analyses, decisions and review were totally wrong because based on wrong information. Thank you

Me; Did the official dealer provide any proof for this claim? My "analysis" was acctually correct based on the available information. If you can prove that this discontinued model was produced in 2020, I would be happy to change my review. Best regards

Handlaren; We have the written confirmation from the official dealer. We are official watch traders since many years and active in the watch industry since 2004. Our word is sufficient and more accurate than that of an independent person wanting to buy a watch. Thank you

Me; Ok, so no real proof then. The review stays until proven wrong. Good luck with "your word" as a watch dealer as sufficent evidence. I was actually planning to buy another watch from you, but I will take my business elsewhere due to your very bad and unprofessional attitude. Thank you!

Handlaren; We are reporting you to Chrono24. Thank you
We will not accept any business from you anyway, not now and not in the future, as you are clearly a false customer.

Me; Now you are just sad. Reported.

Handlaren; False customer reported to Chrono24, thank you
 

magnusa

Omega
Trist. Vad var problemet förutom bemötandet?
Ville du häva köp eller returnera men det gick inte?
Vad var det för klocka?
Kan du inte ta hjälp av tillverkaren att få fram tillverkningsdatum med hjälp av serienummer?

såg nu "När jag inte köpte deras resonemang och avbröt köpet så blev dom riktigt sura." sorry.
skönt att det löste sig så långt, trist med säljare som skall försöka slinga sig in i det sista...
 
Senast ändrad:

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Jag måste höja ett varningens finger för denna handlare.
Jag beställde en klocka som dom hävdade var tillverkad 2020. När jag efter beställning försynt frågade om inte den referensen hade blivit utbytt 2016/17?, så började en mailväxling som snabbt blev otrevligare och otrevligare.
Först hävdade dom att tillverkningsåret och referensen inte var intressant, utan endast att klockan hade garantistämpel från 2020.
När jag inte köpte deras resonemang och avbröt köpet så blev dom riktigt sura.
Plötsligt hävdade dom att AD'n som dom köpt klockan ifrån påstod att denna gamla referens visst var tillverkad 2020 genom en "over-stock production" av gamla delar. Detta kanske kan stämma, vad vet jag? Men när jag begärde något som helst bevis på detta så blev dom ÄNNU surare, och tyckte jag i princip var en förskräcklig person för att inte bara tro på deras ord. (Jösses!)
Jag klistrar in slutdelen av kommunikationen från C24 här nedan, så får ni bilda er egen uppfattning.

Handlaren; We were told by the official dealer from whom we bought this watch that the production year of this watch was definitely 2020, and not 2017 as you mistakingly claim. It comes from overstock production of this brand, not from regular production, therefor it is still produced up to date. So your whole analyses, decisions and review were totally wrong because based on wrong information. Thank you

Me; Did the official dealer provide any proof for this claim? My "analysis" was acctually correct based on the available information. If you can prove that this discontinued model was produced in 2020, I would be happy to change my review. Best regards

Handlaren; We have the written confirmation from the official dealer. We are official watch traders since many years and active in the watch industry since 2004. Our word is sufficient and more accurate than that of an independent person wanting to buy a watch. Thank you

Me; Ok, so no real proof then. The review stays until proven wrong. Good luck with "your word" as a watch dealer as sufficent evidence. I was actually planning to buy another watch from you, but I will take my business elsewhere due to your very bad and unprofessional attitude. Thank you!

Handlaren; We are reporting you to Chrono24. Thank you
We will not accept any business from you anyway, not now and not in the future, as you are clearly a false customer.

Me; Now you are just sad. Reported.

Handlaren; False customer reported to Chrono24, thank you
Du är ju uppenbarligen bakom flötet
 

magnusa

Omega
Du är ju uppenbarligen bakom flötet
Oj kan man skriva så?
Det brister väl lite i beställarkompetens men det är ju inte det tråden gäller.

Utan att veta vad det var för klocka är det ju väldigt svårt att skapa sig en uppfattning.
Om referensen lades ned för 4 år sedan låter det ju annorlunda att den fortfarande tillverkas.
Det var antagligen ingen rolex dykare. Vore intressant med mer fakta.
 

Hangarhunden

Cartier
Oj kan man skriva så?
Det brister väl lite i beställarkompetens men det är ju inte det tråden gäller.

Utan att veta vad det var för klocka är det ju väldigt svårt att skapa sig en uppfattning.
Om referensen lades ned för 4 år sedan låter det ju annorlunda att den fortfarande tillverkas.
Det var antagligen ingen rolex dykare. Vore intressant med mer fakta.
Tja, vissa har tydligen behov av att vara otrevliga.

Bakgrunden kan läsas på s.6 i "den lilla Anonimo-tråden".
Jag avbröt köpet direkt innan dom skickade klockan, och fick tillbaka pengarna från C24.
Läxan är väl att verkligen bli expert på varje klock-ref. som man ens planerar att köpa, och aldrig någonsin lita på att infon i annonser stämmer. I fortsättningen kommer jag att tänka ännu mera "vimpelhandlare av beg bil" vid klockaffärer. ;)
Efter 20+ klockköp på C24 så har det konstigt(?) nog bara varit två stora etablerade handlare som "strulat", och alla små handlare som skött sig exemplariskt.

Jag har nu mailat direkt till Anonimo och frågar om den gamla ref. av Nautilo; AM-1001... fortfarande tillverkas i någon form av "over-stock production".
Om det visar sig att de fortfarande tillverkas så kommer jag givetvis att ändra mitt omdöme på C24, men med tanke på hur handlaren "skött" ärendet så kommer det ändå inte bli så positivt...
 
Topp