• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har koll på Citizen och/eller Facit?

Afvskrap

Breitling
God kväll,

Köpte i helgen två klockor hos en hål-i-väggen antikhandlare för lite kaffepengar och tänkte kolla om någon har koll på vad det är jag har köpt!
Köpte klockorna mest för att ha och pilla med när jag får mina verktyg och kanske vidare i höst (ska, om jag kommer in, gå på urmakarskolan i Motala).

Jag har sökt runt på nätet med varenda nummer jag hittar på klockorna, dock hittar jag ingenting liknande. Det är säkerligen "skitklockor", men jag gillade dem av någon anledning.

Först upp; En Citizen med dag/datum:​
e9bEZiF.jpg


Sen en Facit 465(?)​
Citizen går halvdant, stannar ibland och dag-ringen verkar ha hoppat fel, stannar mellan dagar osv. Faciten går som tåget, har hållt tiden inom 10 sek sedan i lördags.​
Det jag efterfrågar är info på någon utav dom, speciellt Citizen. Hittar ingen liknande klocka, speciellt inte med det armbandet, jag gillar det.​
/J​
 
Topp