Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nån med erfarenhet av Squale

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sten, 27 oktober 2013.

1. Sten
    Trådstartare

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Jag sitter och ser på deras dykare i proffesional-linjen, den med den trevliga modellbeteckning 1521 - 026/Y.
    Någon som har erfarenhet av märket, hur är kvalitén? Är den månne värd 750€ (nypris)??

2. k9handler

k9handler Stadsbo

Har haft denna, tyckte den var ganska ok!

Sten gillar detta.
  3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    JoberMan , du hade väl en i våras? Jaganata , det känns som att du har haft en squale eller två?

Sten gillar detta.
  4. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    5 tror jag. Coola grejor. Jag gillar. 50atm är en grym klocka.

Sten , kolla Watchrecon. Köp en beggad.

Sten och Aquaracer2 gillar detta.
  5. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Jag har en qvartzbeater som jag älskar; designen, historiken och känslan! Kvalitetsmässigt är det inte något underverk, å andra sidan var inte prislappen särskilt hög heller.

EDIT: ang. kvalitet har jag egentligen inte en aning om vad jag uttalar mig om... men känslan är helt enkelt inte kassaskåpssolid. 100% nöjd är jag i vart fall! :D

Sond, yonsson, Jens och 1 annan gillar detta.
  6. durutti

durutti Friends of KS

Nyare klockor från Squale har dubbelesidig ar-behandling av glaset vilket gör att man ser bara tavlan som om glaset inte existerade.
    Storleken och tyngden känns rätt. Har haft min squale under semestern som enda klocka och den fungerade utan anmärkning. Ibland äter sig exempelvis kronan på dykarklockor in i handleden efter längre tids användning men man råkar inte ut för det problemet med en squale.

ssl, krämbulle, yonsson och 3 andra gillar detta.
  7. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Vad är det vi kollar på här? Är det specialversionen från det polska forumet eller har Squale äntligen börjat tillverka 50 atmos i blått? I vilket fall som helst, GRYM!

8. durutti

durutti Friends of KS

Stämmer bra det. 35 ex tillverkades. Som bas användes modellen på bilden i första inlägget i tråden

Jaggis, KMS och falten gillar detta.
  9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Menar du att tavlan är aftermarket utvecklad av ett forum? Sjukt snygg är den!

10. falten

falten Stadsbo

Squale är grymma klockor, den där blåa ser mycket läcker ut!

11. durutti

durutti Friends of KS

Tillverkad av Squale enligt önskemål från medlemmar i det polska klockforumet. Egentligen var det bara den blågröna färgen som valdes iom att tavlan kommer från modellen atmos101. Resultatet blev i alla fall väldigt lyckat.

yonsson gillar detta.
  12. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Köpte du den direkt av dom? Vad jag har läst skulle 10 stycken släppas utanför Polen. Jäkligt cool i alla fall. 101 är ju lika cool men lite stor, 50 atmos är väl en mer behaglig storlek. Personligen hade jag föredragit dom nya 1545 i samma färg och med likadana visare som din, men det lär ju inte hända...

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag tror jag är kär.

Sten gillar detta.
  14. par

par Friends of KS

Satan! Kan vara det snyggaste jag sett på otroligt länge! Vad får man ge för en? Går de att få tag på när bara 35 gjordes?=)

15. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Stämmer bra. Köpte min 50atmos ny förra sommaren och sålde den i våras. En trevlig bekantskap. Gillar den knubbiga retrolooken. Jag hade domat safirglas på min, vilket är grymt snyggt. Kan inte komma på något negativt alls. KÖP för fan :)

Sten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield